piątek, 3 kwietnia 2020
czwartek, 2 kwietnia 2020
PIĄTEK, 3.04.2020 r.
Witajcie dzieci!
Podróżujemy po lądzie
Na dzisiejszych zajęciach poznamy środki transportu lądowego,
poznamy wybrane zawody związane z pracą na kolei,
poznamy wybrane zawody związane z pracą na kolei,
przeczytamy opowiadanie R. Witka o pociągowym duchu i jego
psikusach oraz omówimy budowę liczby trzycyfrowej.
psikusach oraz omówimy budowę liczby trzycyfrowej.
Zaczniemy od edukacji społecznej
Przygotuj zeszyt z przyrody, podręcznik do eduk. polonist.
i przybory do pisania, rysowania i kolorowania.
Zapisz w zeszycie z przyrody;
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Transport lądowy.
Cele: - przeczytam tekst informacyjny,
- poznam rodzaje transportu lądowego,
- poznam wybrane zawody związane z pracą na kolei.
- poznam rodzaje transportu lądowego,
- poznam wybrane zawody związane z pracą na kolei.
Rozpoczniemy od wyjaśnienia pojęcia transport.
Zapisz do zeszytu z przyrody:
Transport to przewóz ludzi, towarów i ładunków różnymi
środkami lokomocji: lądowej, wodnej lub powietrznej.
środkami lokomocji: lądowej, wodnej lub powietrznej.
Rodzaje transportu lądowego:
- samochodowy,
- kolejowy,
- autobusowy.
Jakie zawody wykonują osoby pracujące na kolei?
Aby się o tym przekonać obejrzyjcie filmiki klikając w poniższe linki
https://www.youtube.com/watch?v=IvkhX7_9PRM
https://www.youtube.com/watch?v=ucKFQWi5vks
https://www.youtube.com/watch?v=6VtJVaNXoVw
Jakie zawody wykonują osoby pracujące na kolei?
Aby się o tym przekonać obejrzyjcie filmiki klikając w poniższe linki
https://www.youtube.com/watch?v=IvkhX7_9PRM
https://www.youtube.com/watch?v=ucKFQWi5vks
https://www.youtube.com/watch?v=6VtJVaNXoVw
Zapisz w zeszycie:
Zawody związane z pracą na kolei to np: maszynista, konduktor,
kierownik pociągu, kasjer.
Otwórz podręcznik i przeczytaj s. 63
Zawody związane z pracą na kolei to np: maszynista, konduktor,
kierownik pociągu, kasjer.
Otwórz podręcznik i przeczytaj s. 63
Na podstawie tekstu odpowiedz ustnie: Co (kogo?)
przewożą pociągi, a co (kogo) transport samochodowy.
Możesz narysować w zeszycie i pokolorować wybrany
zawód związany z koleją lub środek transportu.
przewożą pociągi, a co (kogo) transport samochodowy.
Możesz narysować w zeszycie i pokolorować wybrany
zawód związany z koleją lub środek transportu.
Napisz zad.5 s.73 ćwiczenie
Odłóż zeszyt z przyrody.
Napij się soku lub wody.
Teraz zajęcia z ed.polonistycznej.
Edukacja polonistyczna
Przygotuj zeszyt, podręcznik i ćwiczenie z edukacji polonistycznej.
Zapisz w zeszycie z przyrody:
Zapisz w zeszycie z przyrody:
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Podróżujemy z pociągowym duchem.
Cele: - przeczytam tekst o pociągowym duchu i jego psikusach,
- wypowiem się na temat opowiadania,
- zapiszę krótką notatkę do przeczytanego tekstu.
Przeczytaj tekst s. 64 - 65 podr. i odpowiedz na pytania:
- Kto jest głównym bohaterem opowiadania?
- Na jaki pomysł wpadł duch?
- Jakim pociągiem wybrał się w pierwszą podróż?
- Jakie psikusy robił duch pasażerom pociągów?
- Jakimi cechami był obdarzony duch?
Zapisz w zeszycie krótką notatkę z przeczytanego tekstu
(pomogą ci powyższe pytania).
(pomogą ci powyższe pytania).
Na pewno świetnie sobie poradzisz.
Pod notatką możesz narysować duszka - psotnika
i dookoła niego zapisać cechy ducha (słoneczko).
i dookoła niego zapisać cechy ducha (słoneczko).
Teraz ćwiczenie s. 72 zad. 1 i 2
zad. 4 i 6 s. 73 (dla chętnych)
Pamiętaj, ćwicz technikę czytania. Po świętach nagracie
fragment czytanego tekstu i prześlecie mi do wysłuchania.
fragment czytanego tekstu i prześlecie mi do wysłuchania.
Przeczytaj 2 kolejne rozdziały lektury - ,,Oto jest Kasia”
(lekturę będziemy omawiać w połowie kwietnia).
Teraz wstań trochę pospaceruj, zrób kilka skłonów, pajacyków
i przygotuj pomoce i przybory potrzebne do matematyki.
i przygotuj pomoce i przybory potrzebne do matematyki.
Edukacja matematyczna
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Budowa liczby trzycyfrowej
O jakiej liczbie mówię?
(zapisz te liczby w zeszycie)
9 dziesiątek, 3 jedności, 3 setki?
5 setek, 4 jedności, 9 dziesiątek?
8 jedności, 2 setki, 6 dziesiątek
7 setek, 5 dziesiątek, 3 jedności
Liczba trzycyfrowa składa się z trzech cyfr.
W jej skład wchodzą setki, dziesiątki i jedności,
co pokazane jest w poniższej ramce.
Zapisz ramkę na kolorowo w zeszycie (podr. s.30)
W jej skład wchodzą setki, dziesiątki i jedności,
co pokazane jest w poniższej ramce.
Zapisz ramkę na kolorowo w zeszycie (podr. s.30)
Zapisz słownie podane liczby:
( np. 200 - dwieście)
300 -
500 -
600 -
900 -
Z podr. s 30 wykonaj zad. 2 i 3
( np. 200 - dwieście)
300 -
500 -
600 -
900 -
Z podr. s 30 wykonaj zad. 2 i 3
oraz z ćwiczeń matematycznych s. 39 i zad. 4 s. 40
Na dziś to wszystko.
Proszę o przesłanie do końca tygodnia:
- bociana (ed.techn) ,
- ilustracji do piosenki ,,Daj rękę Wiosenko”
- zdjęć z zeszytów z pol, przyr. i matematyki
(zadania z czwartku i piątku)
łatwiej mi odczytać, co napisaliście (jakość zdjęć jest różna).
Wypoczywajcie przez 2 wolne dni, dbajcie o siebie.
Do poniedziałku!
pani Beata
środa, 1 kwietnia 2020
CZWARTEK, 02.04.2020 r. WYRUSZAMY W PODRÓŻ
Hej Trzeciaki!
To kolejny dzień naszej zdalnej nauki. Dzisiaj zapoznamy się z budową
i zasadą działania kompasu, przeczytamy opowiadanie M. Węgrzeckiej
,,Naprzeciwko północy”, poćwiczymy pisanie wyrazów z cząstką -om
i pisanie przymiotników w odpowiednim rodzaju oraz wykonamy
kompozycję przestrzenną - ,,Bocian”.
Zaczniemy od edukacji przyrodniczej. Przygotujcie podręcznik i ćwiczenia
z edukacji polonistycznej, zeszyt do przyrody oraz przybory do pisania.
z edukacji polonistycznej, zeszyt do przyrody oraz przybory do pisania.
Zapiszcie w zeszytach z przyrody:
Lekcja 02.04.2020 r.
Temat: Budowa i działanie kompasu.
Posłuchaj informacji na temat kompasu:
(Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej)
Otwórz podr. na s. 62, przeczytaj zawarte tam informacje.
Zapisz w zeszycie z ed.przyrodniczej:
Kompas to proste urządzenie służące wyznaczania kierunków w terenie
(nawigacji), czyli ustalania trasy do wyznaczonego celu i odnajdywania
drogi. Najważniejszym elementem kompasu jest obracająca się igła
magnetyczna, która obraca się tak, że jednym końcem wskazuje północ,
a drugim południe. Dzięki niej można określić kierunki świata.
(nawigacji), czyli ustalania trasy do wyznaczonego celu i odnajdywania
drogi. Najważniejszym elementem kompasu jest obracająca się igła
magnetyczna, która obraca się tak, że jednym końcem wskazuje północ,
a drugim południe. Dzięki niej można określić kierunki świata.
Możesz, jeśli chcesz narysować kompas.
Odłóż zeszyt i otwórz ćwiczenie do ed.polonist. na s. 71
Wiesz już wszystko na temat kompasu, więc uzupełnij zad. 3 s.71
Podsumujmy:
Kompas to urządzenie służące do wyznaczania kierunku w terenie.
edukacja polonistyczna
Przygotuj Potyczki ortograficzne, podr., ćwiczenie i zeszyt z ed.polonist.
oraz przybory do pisania. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 02.04.2020 r.
Temat: Wędrówki z kompasem
Cele: - przeczytam opowiadanie,
- poznam korzyści płynące z umiejętności wyznaczania kierunków świata,
- poprawnie napiszę wyrazy z cząstką - om i przymiotniki w odpowiednim
rodzaju.
rodzaju.
Otwórz podr. na s. 60- 61 przeczytaj tekst ,,Naprzeciwko północy”
i odpowiedz na pytania do tekstu ( odp. zapisz w zeszycie).
Dokąd wędrowali harcerze i z czego korzystali, żeby dotrzeć do celu?
Czy kompas jest potrzebny podczas pieszych wędrówek? Dlaczego?
Otwórz Potyczki ortograficzne s.53
Zapisz w zeszycie kolorem:
-om piszemy w zakończeniach wielu form rzeczowników w liczbie mnogiej
(np. meblom, zwierzętom, ludziom),
om, on, em, en piszemy w wielu wyrazach, które przywędrowały do nas z innych języków (np. kontakt, moment, komputer, kemping, temperówka, diament).
Wykonaj s.53 w Potyczkach ortograficz., postaraj się zapamiętać pisownię
poznanych wyrazów.
Aby utrwalić pisownię ćwiczonych wyrazów wykonaj zad.2 s.70 ćwiczenie
Rozwiąż też zad.4 s.71 ćwiczenie ( zad.5 s.71 i zad.1 s.70 dla chętnych).
Poćwicz czytanie (s.60-61 podr.)
Na tym zakończymy ed.polonistyczną
edukacja techniczna
Na dzisiejszych zajęciach wykonany pracę przestrzenną ,,Bocian”
Możesz wykonać bociana według własnego pomysłu albo wykonać go
z tekturki po papierze toaletowym. Gotowe bociany wysyłacie w piątek.
Bocian może wyglądać tak:
(Źródło : internet)
Twój bocian może być zupełnie inny. Z niecierpliwością ich oczekuję.
(Można przesłać je na grupie Facebookowej Moi rodzice)
edukacja matematyczna
Przygotuj zeszyt do edukacji matematycznej i przybory do pisania.
zapisz w zeszycie:
Lekcja 02.04.2020 r.
Lekcja 02.04.2020 r.
Temat: Działania w zakresie 1000 - rozwiązywanie zadań.
Zapisz i rozwiąż zadania
zad.1
W szkole na początku roku szkolnego było 200 ławek. Dyrektor dokupił
jeszcze 100 ławek. Ile ławek jest teraz w szkole?
jeszcze 100 ławek. Ile ławek jest teraz w szkole?
zad.2
W magazynie spożywczym było 1000 soków pomarańczowych. 400 soków
kupili sklepikarze do swoich sklepów. (Ułóż pytanie i rozwiąż zadanie)
zad.3
W fabryce są trzy hale produkcyjne. Pierwszą halę oświetla 200 żarówek,
drugą 100, a trzecią 300. Ile żarówek jest w tych halach?
drugą 100, a trzecią 300. Ile żarówek jest w tych halach?
Rozwiąż przykłady z zad.4 i 5
Powodzenia
Przypominam w czwartek wysyłacie materiały (uczniowie z nr 8-14)
- instrument muzyczny z papierowej rolki
- opis forsycji ( ed.polonist.)
- zeszyt z ed.matematycznej z przykładami w zakresie 1000
To tyle na dziś.
Serdecznie pozdrawiam
pani Beata
wtorek, 31 marca 2020
Środa, 1.04.2020 r.
Witajcie dzieci !
Na dzisiejszych zajęciach wzbogacimy wiadomości o kwietniu,
opiszemy wybrane wiosenne drzewo i namalujemy je oraz wykonamy
działania matematyczne w zakresie 1000. Poznamy pojęcie: tona.
opiszemy wybrane wiosenne drzewo i namalujemy je oraz wykonamy
działania matematyczne w zakresie 1000. Poznamy pojęcie: tona.
Wykonamy ćwiczenia gimnastyczne z piłką, skakanką, poćwiczymy
skoki w przód, tył, w lewo i prawo.
Zaczniemy od edukacji polonistycznej.skoki w przód, tył, w lewo i prawo.
edukacja polonistyczna
Zapiszcie w zeszytach:
Lekcja 1.04.2020 r.
Temat: Co nas czeka w kwietniu?
Cele:- przeczytam informacje o ważnych wydarzeniach
i przyrodzie w kwietniu,
- poznam przysłowia o kwietniu oraz pochodzenie nazwy miesiąca,
- rozwiążę zagadki i napiszę ich rozwiązanie,
- opiszę wybrane drzewko owocowe.
Przeczytaj informacje w podr. s. 58 - 59
Na podstawie tekstu napisz w zeszycie informacje o kwietniu: ile ma dni,
skąd pochodzi jego nazwa i święta w nim obchodzone.
skąd pochodzi jego nazwa i święta w nim obchodzone.
Zapisz 1 wybrane przysłowie i wyjaśnij jego znaczenie.
(Źródło: internet)
Na podstawie ilustracji (w podręczniku lub z internetu) opisz w kilku
zdaniach wybrane kwitnące drzewo owocowe. Pamiętaj o elementach
opisu (wstęp, rozwinięcie i zakończenie) oraz o poprawności ortograficznej.
zdaniach wybrane kwitnące drzewo owocowe. Pamiętaj o elementach
opisu (wstęp, rozwinięcie i zakończenie) oraz o poprawności ortograficznej.
Otwórz ćwiczenie z ed.polonistycznej s. 68 - 69, wykonaj kolejno zadania
z ćwiczeń. Pamiętaj, aby przeczytać kolejne 2 rozdziały lektury
- ,,Oto jest Kasia”.
z ćwiczeń. Pamiętaj, aby przeczytać kolejne 2 rozdziały lektury
- ,,Oto jest Kasia”.
edukacja plastyczna
Temat : Wiosenne drzewko.
Na dzisiejszych zajęciach namalujemy - Wiosenne drzewko.
Przygotujcie kartki papieru (kolorowe lub białe) i pomoce potrzebne
do działalności plastycznej. Pracę plastyczną wykonaj najpiękniej
jak umiesz - wybierz dowolną technikę plastyczną (farby, mazaki,
naklejki, plastelinę; co chcesz). Czekam niecierpliwie na wasze dzieła.
do działalności plastycznej. Pracę plastyczną wykonaj najpiękniej
jak umiesz - wybierz dowolną technikę plastyczną (farby, mazaki,
naklejki, plastelinę; co chcesz). Czekam niecierpliwie na wasze dzieła.
do czwartku (2.04)
edukacja matematyczna
Przygotuj zeszyt, podręcznik i ćwiczenie oraz przybory do pisania, zapisz: Lekcja 1.04.2020 r.
TEMAT : Rozwiązywanie zadań : odczytywanie danych z diagramu,
wprowadzenie pojęcia tona.
Powiedz jaką liczbą jestem?
Jeśli odejmiesz ode mnie 500 to zostanie 300. Jestem ..
Jeśli dodasz do mnie 200 to będzie 1000. Jestem …
Ile muszę dodać do 500, aby otrzymać 900.
Odpowiedzi możesz wpisać do zeszytu.
Obejrzyj filmik, kliknij w poniższy link
Wydrukuj lub przepisz do zeszytu:
Zapisz na kolorowo w zeszycie i postaraj się zapamiętać:
1000 kg to tona
100 kg = 1t
Otwórz podręcznik na s.29
zad.1
Popatrz na diagram i przeczytaj ile ważą zwierzęta.
Ile waży zebra?
Ile waży wielbłąd jednogarbny, lew, niedźwiedź, wielbłąd dwugarbny, tygrys?
Zapisz wagę poszczególnych zwierząt.
Oblicz różnicę wagi najcięższego i najlżejszego zwierzęcia.
Między, którymi zwierzętami różnica wynosi 500 kg?
Podaj pary zwierząt, których różnica wynosi 100 kg.
Ile lwów powinno stanąć na drugiej stronie szali (wielbłąda dwugarbnego)
żeby waga była w równowadze?
żeby waga była w równowadze?
Ile zwierząt jakich gatunków powinno stanąć na wadze, żeby razem ważyły
tonę? Podaj kilka przykładów.
tonę? Podaj kilka przykładów.
Zastanów się, co może ważyć tonę?
Myślę, że doskonale poradziliście sobie z zadaniem.
Przygotuj teraz ćwiczenie do edukacji matematycznej.
Przygotuj teraz ćwiczenie do edukacji matematycznej.
Rozwiąż zadania ze s.38 w ćwiczeniu matematycznym.
Podsumujmy:
Tona to (ile?)...kg
Jeszcze wychowanie fizyczne
Jeśli pogoda pozwoli możecie wyjść na podwórko. Trochę pobiegać,
porzucać piłką, poskakać na skakance, lub jak było pokazane na
wczorajszym filmiku poćwiczyć skoki (do przodu, do tyłu, w lewo i prawo).
Jeśli pogoda jest kapryśna i nie możecie wyjść na zewnątrz poćwiczcie
w domu. Możecie skorzystać z poniższego linku:
porzucać piłką, poskakać na skakance, lub jak było pokazane na
wczorajszym filmiku poćwiczyć skoki (do przodu, do tyłu, w lewo i prawo).
Jeśli pogoda jest kapryśna i nie możecie wyjść na zewnątrz poćwiczcie
w domu. Możecie skorzystać z poniższego linku:
Przypominam o wysyłaniu zdjęć z wykonanymi pracami (dzieci z nr 1-7)
-wykonany instrument z rolki papieru,
- opis krzewu forsycji,
- zeszyty z matematyki z tematami działań w zakresie 1000
Do zobaczenia jutro!
pani Beata
Subskrybuj:
Posty (Atom)