wtorek, 31 marca 2020

Środa, 1.04.2020 r.

Witajcie dzieci !

Na dzisiejszych zajęciach wzbogacimy wiadomości o kwietniu,
opiszemy wybrane wiosenne drzewo i namalujemy je oraz wykonamy
działania matematyczne w zakresie 1000. Poznamy pojęcie: tona. 
Wykonamy ćwiczenia gimnastyczne z piłką, skakanką, poćwiczymy
 skoki w przód, tył, w lewo i prawo.
Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
edukacja polonistyczna
Zapiszcie w zeszytach:
                                                        Lekcja     1.04.2020 r.
Temat: Co nas czeka w kwietniu?
Cele:- przeczytam informacje o ważnych wydarzeniach
 i przyrodzie w kwietniu,
- poznam przysłowia o kwietniu oraz pochodzenie nazwy miesiąca, 
- rozwiążę zagadki i napiszę ich rozwiązanie,
- opiszę wybrane drzewko owocowe.
Przeczytaj informacje w podr. s. 58 - 59
Na podstawie tekstu napisz w zeszycie informacje o kwietniu: ile ma dni,
skąd pochodzi
jego nazwa i  święta w nim obchodzone.
Zapisz 1 wybrane przysłowie i wyjaśnij jego znaczenie.
(Źródło: internet)
Na podstawie ilustracji (w podręczniku lub z internetu) opisz w kilku
zdaniach
wybrane kwitnące drzewo owocowe. Pamiętaj o elementach

opisu (wstęp, rozwinięcie i zakończenie) oraz o poprawności ortograficznej.
Otwórz ćwiczenie z ed.polonistycznej s. 68 - 69, wykonaj kolejno zadania
z ćwiczeń. Pamiętaj, aby przeczytać kolejne 2 rozdziały lektury
- ,,Oto  jest Kasia”.
edukacja plastyczna
 Temat : Wiosenne drzewko.
Na dzisiejszych zajęciach  namalujemy  - Wiosenne drzewko.
Przygotujcie kartki papieru (kolorowe lub białe) i pomoce potrzebne
do działalności plastycznej. Pracę plastyczną wykonaj najpiękniej
jak umiesz
- wybierz dowolną technikę plastyczną (farby, mazaki,
naklejki, plastelinę; co chcesz). Czekam niecierpliwie na wasze dzieła.
Proszę przesłać je na adres mailowy: maksimow.b@gmail.com 
do czwartku (2.04)
edukacja matematyczna
Przygotuj zeszyt, podręcznik i ćwiczenie oraz przybory do pisania, zapisz:                                     Lekcja  1.04.2020 r.
 TEMAT : Rozwiązywanie zadań : odczytywanie danych z diagramu, 
wprowadzenie pojęcia tona.

Powiedz jaką liczbą jestem?
Jeśli odejmiesz ode mnie 500 to zostanie 300. Jestem ..
Jeśli dodasz do mnie 200 to będzie 1000. Jestem …
Ile muszę dodać do 500, aby otrzymać 900. 
Odpowiedzi możesz wpisać do zeszytu.

Obejrzyj filmik, kliknij w poniższy link
Wydrukuj lub przepisz do zeszytu:

Zapisz na kolorowo w zeszycie i postaraj się zapamiętać:
1000 kg to tona
100 kg = 1t
Otwórz podręcznik na s.29
zad.1
Popatrz na diagram i przeczytaj ile ważą zwierzęta.
Ile waży  zebra?
Ile waży wielbłąd jednogarbny, lew, niedźwiedź, wielbłąd dwugarbny, tygrys?
Zapisz wagę poszczególnych zwierząt. 
Oblicz różnicę  wagi najcięższego i najlżejszego zwierzęcia.
Między, którymi zwierzętami różnica wynosi 500 kg?
Podaj pary zwierząt, których różnica wynosi 100 kg.
Ile lwów powinno stanąć na drugiej stronie szali (wielbłąda dwugarbnego)
żeby waga była w równowadze?
Ile zwierząt jakich gatunków powinno stanąć na wadze, żeby razem ważyły
tonę? Podaj kilka przykładów.
Zastanów się, co może ważyć tonę?
Myślę, że doskonale poradziliście sobie z zadaniem. 
Przygotuj teraz ćwiczenie do edukacji matematycznej.
Rozwiąż zadania ze s.38 w ćwiczeniu matematycznym.

Podsumujmy: 
Tona to (ile?)...kg
Jeszcze wychowanie fizyczne
Jeśli pogoda pozwoli możecie wyjść na podwórko. Trochę pobiegać,
porzucać piłką, poskakać na skakance, lub jak było pokazane na
wczorajszym filmiku poćwiczyć skoki (do przodu, do tyłu, w lewo i prawo).
Jeśli pogoda jest kapryśna i nie możecie wyjść na zewnątrz poćwiczcie
w domu. Możecie skorzystać z poniższego linku:


Przypominam o wysyłaniu zdjęć z wykonanymi pracami (dzieci z nr 1-7)
-wykonany instrument z rolki papieru,
- opis krzewu forsycji,
- zeszyty z matematyki z tematami działań w zakresie 1000

Prace, zdjęcia należy wysłać na : maksimow.b@gmail.com

Do zobaczenia jutro!
pani Beata







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz