Witajcie dzieci!
Podróżujemy po lądzie
Na dzisiejszych zajęciach poznamy środki transportu lądowego,
poznamy wybrane zawody związane z pracą na kolei,
poznamy wybrane zawody związane z pracą na kolei,
przeczytamy opowiadanie R. Witka o pociągowym duchu i jego
psikusach oraz omówimy budowę liczby trzycyfrowej.
psikusach oraz omówimy budowę liczby trzycyfrowej.
Zaczniemy od edukacji społecznej
Przygotuj zeszyt z przyrody, podręcznik do eduk. polonist.
i przybory do pisania, rysowania i kolorowania.
Zapisz w zeszycie z przyrody;
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Transport lądowy.
Cele: - przeczytam tekst informacyjny,
- poznam rodzaje transportu lądowego,
- poznam wybrane zawody związane z pracą na kolei.
- poznam rodzaje transportu lądowego,
- poznam wybrane zawody związane z pracą na kolei.
Rozpoczniemy od wyjaśnienia pojęcia transport.
Zapisz do zeszytu z przyrody:
Transport to przewóz ludzi, towarów i ładunków różnymi
środkami lokomocji: lądowej, wodnej lub powietrznej.
środkami lokomocji: lądowej, wodnej lub powietrznej.
Rodzaje transportu lądowego:
- samochodowy,
- kolejowy,
- autobusowy.
Jakie zawody wykonują osoby pracujące na kolei?
Aby się o tym przekonać obejrzyjcie filmiki klikając w poniższe linki
https://www.youtube.com/watch?v=IvkhX7_9PRM
https://www.youtube.com/watch?v=ucKFQWi5vks
https://www.youtube.com/watch?v=6VtJVaNXoVw
Jakie zawody wykonują osoby pracujące na kolei?
Aby się o tym przekonać obejrzyjcie filmiki klikając w poniższe linki
https://www.youtube.com/watch?v=IvkhX7_9PRM
https://www.youtube.com/watch?v=ucKFQWi5vks
https://www.youtube.com/watch?v=6VtJVaNXoVw
Zapisz w zeszycie:
Zawody związane z pracą na kolei to np: maszynista, konduktor,
kierownik pociągu, kasjer.
Otwórz podręcznik i przeczytaj s. 63
Zawody związane z pracą na kolei to np: maszynista, konduktor,
kierownik pociągu, kasjer.
Otwórz podręcznik i przeczytaj s. 63
Na podstawie tekstu odpowiedz ustnie: Co (kogo?)
przewożą pociągi, a co (kogo) transport samochodowy.
Możesz narysować w zeszycie i pokolorować wybrany
zawód związany z koleją lub środek transportu.
przewożą pociągi, a co (kogo) transport samochodowy.
Możesz narysować w zeszycie i pokolorować wybrany
zawód związany z koleją lub środek transportu.
Napisz zad.5 s.73 ćwiczenie
Odłóż zeszyt z przyrody.
Napij się soku lub wody.
Teraz zajęcia z ed.polonistycznej.
Edukacja polonistyczna
Przygotuj zeszyt, podręcznik i ćwiczenie z edukacji polonistycznej.
Zapisz w zeszycie z przyrody:
Zapisz w zeszycie z przyrody:
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Podróżujemy z pociągowym duchem.
Cele: - przeczytam tekst o pociągowym duchu i jego psikusach,
- wypowiem się na temat opowiadania,
- zapiszę krótką notatkę do przeczytanego tekstu.
Przeczytaj tekst s. 64 - 65 podr. i odpowiedz na pytania:
- Kto jest głównym bohaterem opowiadania?
- Na jaki pomysł wpadł duch?
- Jakim pociągiem wybrał się w pierwszą podróż?
- Jakie psikusy robił duch pasażerom pociągów?
- Jakimi cechami był obdarzony duch?
Zapisz w zeszycie krótką notatkę z przeczytanego tekstu
(pomogą ci powyższe pytania).
(pomogą ci powyższe pytania).
Na pewno świetnie sobie poradzisz.
Pod notatką możesz narysować duszka - psotnika
i dookoła niego zapisać cechy ducha (słoneczko).
i dookoła niego zapisać cechy ducha (słoneczko).
Teraz ćwiczenie s. 72 zad. 1 i 2
zad. 4 i 6 s. 73 (dla chętnych)
Pamiętaj, ćwicz technikę czytania. Po świętach nagracie
fragment czytanego tekstu i prześlecie mi do wysłuchania.
fragment czytanego tekstu i prześlecie mi do wysłuchania.
Przeczytaj 2 kolejne rozdziały lektury - ,,Oto jest Kasia”
(lekturę będziemy omawiać w połowie kwietnia).
Teraz wstań trochę pospaceruj, zrób kilka skłonów, pajacyków
i przygotuj pomoce i przybory potrzebne do matematyki.
i przygotuj pomoce i przybory potrzebne do matematyki.
Edukacja matematyczna
Lekcja 03.04.2020 r.
Temat: Budowa liczby trzycyfrowej
O jakiej liczbie mówię?
(zapisz te liczby w zeszycie)
9 dziesiątek, 3 jedności, 3 setki?
5 setek, 4 jedności, 9 dziesiątek?
8 jedności, 2 setki, 6 dziesiątek
7 setek, 5 dziesiątek, 3 jedności
Liczba trzycyfrowa składa się z trzech cyfr.
W jej skład wchodzą setki, dziesiątki i jedności,
co pokazane jest w poniższej ramce.
Zapisz ramkę na kolorowo w zeszycie (podr. s.30)
W jej skład wchodzą setki, dziesiątki i jedności,
co pokazane jest w poniższej ramce.
Zapisz ramkę na kolorowo w zeszycie (podr. s.30)
Zapisz słownie podane liczby:
( np. 200 - dwieście)
300 -
500 -
600 -
900 -
Z podr. s 30 wykonaj zad. 2 i 3
( np. 200 - dwieście)
300 -
500 -
600 -
900 -
Z podr. s 30 wykonaj zad. 2 i 3
oraz z ćwiczeń matematycznych s. 39 i zad. 4 s. 40
Na dziś to wszystko.
Proszę o przesłanie do końca tygodnia:
- bociana (ed.techn) ,
- ilustracji do piosenki ,,Daj rękę Wiosenko”
- zdjęć z zeszytów z pol, przyr. i matematyki
(zadania z czwartku i piątku)
łatwiej mi odczytać, co napisaliście (jakość zdjęć jest różna).
Wypoczywajcie przez 2 wolne dni, dbajcie o siebie.
Do poniedziałku!
pani Beata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz