środa, 1 kwietnia 2020

CZWARTEK, 02.04.2020 r. WYRUSZAMY W PODRÓŻ

Hej Trzeciaki!

To kolejny dzień naszej zdalnej nauki. Dzisiaj zapoznamy się z budową 
i zasadą działania kompasu, przeczytamy opowiadanie M. Węgrzeckiej
 ,,Naprzeciwko północy”, poćwiczymy pisanie wyrazów z cząstką -om
 i pisanie przymiotników w odpowiednim rodzaju oraz wykonamy
 kompozycję przestrzenną - ,,Bocian”.

Zaczniemy od edukacji przyrodniczej. Przygotujcie podręcznik  i ćwiczenia
z edukacji polonistycznej, zeszyt do przyrody oraz przybory do pisania. 
Zapiszcie w zeszytach z przyrody:
                                                   Lekcja     02.04.2020 r.
Temat: Budowa i działanie kompasu.

Posłuchaj informacji na temat kompasu:

(Platforma edukacyjna Ministerstwa Edukacji Narodowej)

Otwórz podr. na s. 62, przeczytaj zawarte tam informacje.
Zapisz w zeszycie z ed.przyrodniczej: 
Kompas to proste urządzenie służące wyznaczania kierunków w terenie
(nawigacji), czyli ustalania trasy do wyznaczonego celu i odnajdywania
drogi. Najważniejszym elementem kompasu jest obracająca się
igła
magnetyczna
, która obraca się tak, że jednym końcem wskazuje północ,
a drugim południe.  Dzięki niej można określić kierunki świata.
Możesz, jeśli chcesz narysować kompas.
Odłóż zeszyt i otwórz ćwiczenie do ed.polonist. na s. 71
Wiesz już wszystko na temat kompasu, więc uzupełnij  zad. 3 s.71
Podsumujmy:
Kompas to urządzenie służące do wyznaczania kierunku w terenie.

edukacja polonistyczna  
Przygotuj Potyczki ortograficzne, podr., ćwiczenie i zeszyt z ed.polonist.
oraz przybory do pisania. Zapisz w zeszycie:
                                               Lekcja           02.04.2020 r. 
Temat: Wędrówki z kompasem
Cele: - przeczytam opowiadanie,
- poznam korzyści płynące z umiejętności wyznaczania kierunków świata,
- poprawnie napiszę wyrazy z cząstką - om i  przymiotniki w odpowiednim
rodzaju.
Otwórz podr. na s. 60- 61 przeczytaj tekst ,,Naprzeciwko północy”
i odpowiedz  na pytania do tekstu ( odp. zapisz w zeszycie).
Dokąd wędrowali harcerze i z czego korzystali, żeby dotrzeć do celu?
Czy kompas jest potrzebny podczas pieszych wędrówek? Dlaczego?
Otwórz Potyczki ortograficzne s.53

Zapisz w zeszycie kolorem:
-om piszemy w zakończeniach wielu form rzeczowników w liczbie mnogiej
(np. meblom, zwierzętom, ludziom),
om, on, em, en piszemy w wielu wyrazach, które przywędrowały do nas z innych  języków (np. kontakt, moment, komputer, kemping, temperówka, diament).

Wykonaj s.53 w Potyczkach ortograficz., postaraj się zapamiętać pisownię 
poznanych wyrazów.

Aby utrwalić pisownię ćwiczonych wyrazów wykonaj zad.2 s.70 ćwiczenie
Rozwiąż też zad.4 s.71 ćwiczenie ( zad.5 s.71 i zad.1 s.70 dla chętnych).
Poćwicz czytanie (s.60-61 podr.)
Na tym zakończymy ed.polonistyczną

edukacja techniczna
Na dzisiejszych zajęciach wykonany pracę przestrzenną ,,Bocian”
Możesz wykonać bociana według własnego pomysłu albo wykonać go 
z tekturki po papierze toaletowym. Gotowe bociany wysyłacie w piątek.
Bocian może wyglądać tak:
(Źródło : internet)

Twój bocian może być zupełnie inny. Z niecierpliwością ich oczekuję.
       (Można przesłać  je na grupie Facebookowej Moi rodzice)

edukacja matematyczna
Przygotuj zeszyt do edukacji matematycznej i przybory do pisania.
zapisz w zeszycie:
 Lekcja 02.04.2020 r.
Temat: Działania w zakresie 1000 - rozwiązywanie zadań.
Zapisz i rozwiąż  zadania

zad.1
W szkole na początku roku szkolnego było 200 ławek. Dyrektor dokupił
jeszcze 100 ławek.
Ile ławek jest teraz w szkole?

zad.2 
W magazynie spożywczym było 1000 soków pomarańczowych. 400 soków 
kupili sklepikarze do swoich sklepów. (Ułóż pytanie i rozwiąż zadanie)

zad.3
W fabryce są trzy hale produkcyjne. Pierwszą halę oświetla  200 żarówek,
drugą 100, a trzecią 300.
Ile żarówek jest w tych halach?

Rozwiąż przykłady z zad.4 i 5  
Powodzenia


Przypominam w czwartek wysyłacie materiały (uczniowie z nr 8-14) 
- instrument muzyczny z papierowej rolki
- opis forsycji ( ed.polonist.)

- zeszyt z ed.matematycznej z przykładami w zakresie 1000


To tyle na dziś.
Serdecznie pozdrawiam
pani Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz