piątek, 17 kwietnia 2020

CO JEST NAPRAWDĘ WAŻNE? 17.04.2020 r. (PIĄTEK)

Kochani Uczniowie!

Dzisiaj przeczytamy tekst mówiący o tym, co jest w życiu najważniejsze.
Utrwalimy pisownię wyrazów z ,,rz”wymiennym i niewymiennym.
Poznamy różne sposoby dodawania sum w zakresie 1000. 
Z dowolnych materiałów wykonamy wachlarz.

EDUKACJA POLONISTYCZNA
Podręcznik s.73 - 74
ćwiczenie s. 80 -81
Potyczki ortograficzne, s.28
Zapisz w zeszycie:
                                                   Lekcja                                       17.04.2020 r.
Temat: Co jest naprawdę ważne?
Cele: - przeczytam opowiadanie o małej Dżama-saj,
 - wypowiem się na temat tego, co jest w życiu najważniejsze, 
- utworzę rzeczowniki od czasowników, 
- poćwiczę pisownię wyrazów z ,,rz”wymiennym i niewymiennym.

Przeczytaj głośno opowiadanie o małej Dżama-saj, s.73-74 podr.

 
  ( Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.3)

(Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.3)
Zapisz w zeszycie odp. na  pytanie z zad. 1, 2 i 3 s.74 podr.
Poćwicz czytanie ( podr. s.74) prześlij filmik z czytaniem 

Otwórz ćwiczenie s. 80
Wykonaj zadania ze s. 80 w ćwiczeniu
(Elementarz odkrywców, ćwiczenie, kl.3, cz.3)


Wypełnij kartę w ćwiczeniu na s. 81
(Elementarz odkrywców, ćwiczenie, kl.3, cz.3)
Obok zielonego kwadratu będzie rz po spółgłoskach
obok niebieskiego kwadratu będzie rz wymienne na r.
Napisz w zeszycie odp. na zad. 6 (s. 81 z ćwiczenia)

Potyczki ortograficzne s. 28 
Uzupełnij tabelę wyrazami z ,,rz"

(Elementarz odkrywców. Potyczki ortograficzne kl.3)

Na tym skończyliśmy edukację polonistyczną, teraz technika.

EDUKACJA TECHNICZNA

Temat: Wykonujemy  wachlarz

Zastanów się z czego wykonasz wachlarz (z papieru, z patyczków po lodach, 
z piórek…). Przygotuj potrzebne materiały i wykonaj wachlarz.
Prześlij zdjęcie swojej pracy (wyślij zdjęcie wachlarza).

EDUKACJA MATEMATYCZNA
Podręcznik s. 34
ćwiczenia matematyczne s. 43, 44
Zapisz w zeszycie:
                                                                        Lekcja                      17.04.2020 r.
Temat: Dodawanie w zakresie 1000, typu: 382 +9, 685 + 40.

Otwórz podręcznik s. 34
Przeczytaj zad. 1 s. 34
 (Elementarz odkrywców, Matematyka, kl.3, cz.2)

Zapisz działanie w zeszycie:


                                                                                                                    ( źródło:jak wyżej)

Wykonaj i zapisz do zeszytu zad. 2 i 3 s.34 podr.


                                                           (Elementarz odkrywców, Matematyka,kl.3, cz.2)

Zad. 4 s. 34 podr. dla chętnych
Odłóż podręcznik i zeszyt, weź ćwiczenie matemat.
Otwórz ćwiczenie na s. 43
  (Elementarz odkrywców, ćwiczenia, matematyka, kl. 3, cz.2)

Otwórz i wykonaj zadania z ćwiczenia na s. 44

 
(Elementarz odkrywców, ćwiczenia, matematyka, kl. 3, cz.2)

Na dziś to tyle. Odpocznijcie w weekend.
Poćwiczcie czytanie ( podr. s.74) prześlijcie filmik z czytaniem
i zdjęcie wachlarza.
Do poniedziałku!
Pani Beata.



czwartek, 16 kwietnia 2020

16.04. 2020 r. CIEKAWE POJAZDY

Drogie Trzeciaki!

Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się dziwnymi, niezwykłymi 
i nietypowymi pojazdami. Przeczytamy ciekawostki o nich,
rozwiążemy rebusy i zagadki tematyczne, zaprojektujemy
własny, nietypowy pojazd przyszłości. Zaśpiewamy żeglarską 
piosenkę oraz wykonamy dodawanie liczb w zakresie 1000.

EDUKACJA POLONISTYCZNA
Na ed.polonistycznej dziś:
podręcznik s.72
ćwiczenia do ed.polonistycznej s.78 i s.79
Zapisz w zeszycie:
                                                     Lekcja  16. 04. 2020 r.
Temat: Ciekawe, dziwne, niezwykłe i nietypowe pojazdy.
Cele:  - przeczytam tekst informacyjny o nietypowych pojazdach, 
- rozwiążę rebusy i zagadki związane z pojazdami.

Narysuj w zeszycie koło.
Dorysuj do niego elementy, aby powstał kwiat.

                                       Elementarz Odkrywców kl.3, cz.3 (podr.)

Przeczytaj tekst podr. s.72
Wykonaj zad. 1 s. 72 podr. ( zapisz do zeszytu)
Otwórz ćwiczenia s.78 - 79
wykonaj obie strony (s.78 -79 ćw.)

  EDUKACJA PLASTYCZNA
Temat: Niezwykły pojazd przyszłości.
 Poznałeś różne, niezwykłe i nietypowe pojazdy.
Zaprojektuj swój, własny niezwykły pojazd przyszłości.
Narysuj go na kartce. Napisz, jak działa i do czego służy.
(Zrób zdjęcie i prześlij do mnie)

 EDUKACJA MATEMATYCZNA
Przygotuj zeszyt z ed.matematycznej, zapisz w nim:
                                                         Lekcja              16.04.2020 r.
Temat: Dodawanie liczb w zakresie 1000. 

Kliknij w link i zobacz jak dodajemy liczby w zakresie 1000:


Przygotuj podręcznik do matematyki s.31
Wykonaj zad.1 i zad. 2 (zapisz do zeszytu) s.31 podr.
Odłóż zeszyt i podręcznik.
ćwiczenia matematyczne s. 40 - 42
Wykonaj zad. od 5 do 7 s. 40 ćw. matemat.
i zad. od 1 do 4 s.41 ćw. matemat.
oraz zad.2 i 3 ze s. 42 ćw. matematyczne


 EDUKACJA MUZYCZNA
Temat: Nauka piosenki ,,Hej, ho, żagle staw!”, 
poznanie pojęcia: szanta.
Posłuchaj piosenki żeglarskiej:
Słowa w Muzyka, Elementarz Odkrywców kl.3, s.72

 

                                    Elementarz Odkrywców Muzyka kl.3

Posłuchaj innego wykonania piosenki:


Otwórz Muzykę s.73 

   Elementarz Odkrywców Muzyka kl.3

 

Przeczytaj pojęcie: szanta. Zapisz w zeszycie z muzyki:
Szanta to piosenka żeglarska. Opowiada ona o pracy
 na statku i przygodach na morzu.
 (naucz się śpiewać piosenkę)

Na dziś to wszystko.
Przypominam, przysyłamy ilustrację pojazdu przyszłości.
do piątku wysyłamy filmiki z czytaniem.
Pozdrawiam.
Pani Beata.

wtorek, 14 kwietnia 2020

ŚRODA,15.04.2020 r.

WITAJCIE  TRZECIAKI!
Jak Wam minęły święta? Odpoczęliście trochę?
Mam nadzieję, że tak. Już się za Wami stęskniłam...
Mam nadzieję, że niedługo to się zmieni...
A dzisiaj sprawdzicie siebie rozwiązując zadania z ćwiczenia.
Będziemy dziś mówili o środkach transportu powietrznego
(lotniczego). Przeczytamy tekst o tym, jak wylecieć z lotniska.
Narysujemy samolot lub wykonamy jego papierowy model.
Poćwiczymy też z piłką .

Zaczynamy:
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Otwórz ćwiczenie matematyczne na s. 32-33 i samodzielnie 
wykonaj zadania. Potem zrób zdjęcie wykonanym zadaniom 
i prześlij je do mnie.

EDUKACJA PRZYRODNICZA
Przygotuj teraz zeszyt z przyrody, podręcznik i ćwiczenie 
z j.polskiego. Zapisz w zeszycie
                                              Lekcja         15.04. 2020 r.
Temat: Transport powietrzny (lotniczy).
Cele: - wymienię środki transportu powietrznego,
 - napiszę krótką notatkę na podstawie przeczytanego
tekstu informacyjnego.

Otwórz podr. s. 68


Przeczytaj informacje o transporcie powietrznym.

Zapisz w zeszycie:
Rodzaje samolotów: 
1.Samoloty wojskowe:  
- bojowe (bombowce, myśliwce, patrolowe), 
 - pomocnicze (obserwacyjne, sanitarne, treningowe),
2.Samoloty cywilne: 
  - komunikacyjne (pasażerskie, towarowe, pocztowe),
  - sportowe (szkolne, holujące szybowce, turystyczne), 
- gospodarcze (sanitarne, rolnicze, pożarnicze).
Dokończ notatkę .
(Pomocne będą pytania z zad.1 s.76 ćwiczenie
 oraz tekst informacyjny s. 69 podr.:
Wykonaj zad. 2 s.76  ćwiczenie
Wykonaj model samolotu (wg własnego pomysłu)
lub narysuj wybrany model samolotu.
Z przyrody to tyle. Odłóż zeszyt z przyrody i weź zeszyt 
do j.polskiego.
 Napij się soku lub wody, zrób sobie krótką przerwę.

EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Jak wylecieć z lotniska?
Cele: - przeczytam tekst R. Witka, 
- poznam zasady zachowania podczas odprawy na lotnisku,
- odpowiem na pytania do tekstu.

Otwórz podr. s.70 -71, przeczytaj tekst.
Zapisz do zeszytu odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego chłopcy zostali wydaleni z lotniska?
- Co było niedopuszczalne w ich zachowaniu?
- Dlaczego tak dokładnie sprawdza się bagaż podróżujących osób?
- Jakie znasz zasady ważne dla pasażerów samolotów?
Wykonaj zad. 3 i 4 s.77 ćwiczenie. 
Poćwicz czytanie tekstu s.70 -71  
(filmik z czytaniem  jednej, wybranej strony 
wyślij mi do piątku). 

WYCHOWANIE FIZYCZNE
Teraz poćwiczymy. Mam nadzieję, że masz założony 
wygodny do ćwiczeń strój, przygotuj też piłkę, kliknij w link 
i do dzieła:
 
Na dziś to tyle.
Poćwicz czytanie, 
wykonaj zadane prace.
Do jutra!
Pani Beata.