piątek, 27 marca 2020

Prace Trzeciaków

        Uczniowie klasy IIIa wykonali przepiękne parasole 

                            Zobaczcie naszą galerią prac 

 

 

 Maja M.

 

                                              Zosia S.

                                       Amelia H.

                                              Tola Sz.

                                                 Julia Sz.

                                           Natalia R.

 

                                       Wiktoria I.

 

                                        Alexander H.

 


                                           Bartłomiej K.


                                          Wojciech J.

                                             Nikodem R.

                                             Patryk Ś.

        
                                            Wiktoria B.

 

                                            Paulina M.

 

czwartek, 26 marca 2020

Piątek, 27.03.2020r.

Witajcie trzeciaki 
Dziś ostatni dzień nauki przed wolną sobotą i niedzielą. Na dzisiejszych spotkaniach będziemy
zajmowali się tematyką związaną z wiosną . Zaczniemy od edukacji polonistycznej.

EDUKACJA POLONISTYCZNA   

Temat:Wiosna w nas

Cele: - przeczytam przewrotne opowiadanie,
-zamienię przewrotne informacje na prawdziwe fakty,
- poprawnie zapiszę wyrazy z rz po spółgłoskach,
- powtórzę pisownię wyrazów z ,,rz” po spółgłoskach.

Na dzisiejszych zajęciach przeczytasz tekst, w którym fakty (prawda) mieszają się
z fałszem. Przy czytaniu zwróć na to uwagę . Przygotuj podręcznik, ćwiczenie i zeszyt
do edukacji polonistycznej oraz przybory do pisania. Otwórz podręcznik na s. 52
przeczytaj tekst pt. ,,Co robimy wiosną?”- Jerzego Jesionowskiego.
Odpowiedz na pytania:
Co zabawnego dostrzegasz w tym tekście?
Który fragment uważasz za najzabawniejszy?
(odpowiedzi możesz zapisać w zeszycie).
Otwórz ćwiczenia s.62 -63 -wykonaj  zadania 1,3,4    
(zad. 2 s.62 jest dla chętnych)
Sprawdź, co wiesz o wiośnie. Pomoże ci ruletka, do której link zamieszczam poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/1060333/odpowiedz-na-pytanie-wiosna

Zapisz w zeszycie regułę
Po spółgłoskach : p,d,ch, j, k piszemy rz
np,: chrzan, modrzew, Krzysiek, chrząszcz, przepiórka

Poćwicz ortografię, ułatwi ci to strona internetowa:


Poćwicz czytanie (s.52 podr.) Przeczytaj 1 rozdział lektury ,,Oto jest Kasia”.

EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Porównywanie, dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000
Dziś będziemy nadal pracowali na liczbach w zakresie 1000. Do edukacji matematycznej
przygotuj: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt i przybory do pisania.
Otwórz książkę na s. 28 i  odpowiedz na zagadki z zadania 1 (s.28)
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Pod spodem zapisz swoją zagadkę. (Podręcznik możesz odłożyć).

Otwórz teraz aplikację matematyczne zoo, oto link do strony:


Zrób sobie krótką przerwę. Wykonaj  kilka skłonów, wyciągnij ręce do góry i wkręcaj
żarówki (tak jak to ćwiczyliśmy w szkole). Napij się wody.

Teraz otwórz ćwiczenia do matematyki na s. 34 i wykonaj kolejno zadania od 1 do 4.
W zadaniu 4 przypomnij sobie jak obliczać obwody figur. ( Jakie boki ma prostokąt?)
Na pewno sobie poradzisz. 

 EDUKACJA SPOŁECZNA

Temat: Jak zachowujemy się w galerii, muzeum?

Teraz zabieram was do Muzeum na Zamku  Królewskim ( kliknij w link)


Mam nadzieję, ze podobało się wam w zamku.
W zeszycie z edukacji społ.- przyrodniczej napisz Lekcja, temat , data i przepisz poniższe informacje:
W galerii, muzeum zdejmujemy okrycie wierzchnie, torby, plecaki –  pozostawiamy w szatni.  W niektórych muzeach obowiązuje również zmiana obuwia – wówczas jesteśmy zobowiązani do założenia ochronnych kapci. 
Przebywając na miejscu, nie możemy
  • dotykać eksponatów;
  • fotografować lub filmować ich bez zezwolenia;
  • biegać lub ślizgać się po posadzkach;
  • zmieniać dowolnie kierunek zwiedzania;
  • zakłócać spokój innym;
  • jeść, pić ani palić;
  • wprowadzać zwierząt;
  • żuć gumy;
  • głośno się wypowiadać.
Wolno nam:
  • zadawać pytania przewodnikowi związane z daną ekspozycją;
  • spytać o możliwość zrobienia zdjęcia pamiątkowego;
  • poprosić o chwilę przerwy, jeśli zaistnieje taka konieczność;
  • robić notatki.
Na koniec zajęć zabieram was  do muzeum, w którym są eksponaty z kloców lego

Mam nadzieję, że podobała się wam wystawa i, że każdy potrafi właściwie zachować się w  galerii lub muzeum.

Dziś na tym zakończymy nasza naukę.
Pamiętaj o częstym myciu rąk i ruchu.
Do zobaczenia w poniedziałek.
pani Beata

środa, 25 marca 2020

Czwartek, 26.03.2020r

Witajcie Drogie Trzeciaki!

 Dzisiaj na edukacji matematycznej rozwiążecie zagadki matematyczne i drugą część zadań sprawdzających. Nauczycie się nowej wiosennej piosenki, zatańczycie i zaśpiewacie przy jej melodii. Na edukacji polonistycznej opiszecie krzew forsycji korzystając ze zgromadzonego słownictwa, wykonacie zadania tematyczne w ćwiczeniu. Na koniec na edukacji technicznej wykonacie wiosenne ptaki w gniazdach.


Zaczynamy:

 EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat : Matematyczne zagadki

Na dzisiejsze zajęcia przygotujcie: zeszyty, podręczniki, ćwiczenia i przybory do pisania.
Na początku zapiszcie temat lekcji i datę. Otwórzcie ćwiczenia na s.25 uważnie przeczytajcie zagadki matematyczne i rozwiążcie je. Dziś wykonany też zadania z podręcznika, ze s.27. Rozwiązania zadań z podręcznika zapiszcie w zeszycie do matematyki.

Osoby chętne odsyłam na stronę internetową, aby utrwalić dzielenie: 



Teraz trochę potańczymy  i pośpiewamy z panią Moniką

EDUKACJA MUZYCZNA

 Temat : Nauka piosenki i zabawy rytmiczno- ruchowe

 Na dzisiejszych zajęciach poznacie nowa piosenką ,,Wiosna, urodziły się motyle"
Przygotujcie sobie trochę miejsca w pokoju do poruszania się. Uważnie powtarzajcie słowa piosenki, a z łatwością je zapamiętacie.


Mam nadzieję , że powtórzenie układu rytmiczno - ruchowego nie sprawiło wam trudności.

EDUKACJA  POLONISTYCZNA

Temat : Opis forsycji


Cele: - wysłucham informacji o forsycji z linku YouTube,
- przeczytam zgromadzone słownictwo,
- opiszę forsycję pamiętając o starannym pisaniu liter i poprawności ortograficznej.


Wysłuchaj informacji na temat forsycji. Pomocny będzie link do strony internetowej



W zeszycie do edukacji polonistycznej zapisz: Lekcja, data i temat.

Otwórz podręcznik na s. 57. Zapoznaj się ze zgromadzonym słownictwem.

Opisz forsycję. Pamiętaj starannym pisaniu liter i poprawności ortograficznej (jeśli 

masz wątpliwości jak napisać wyraz skorzystaj ze słowniczka ortograficznego).

Jeśli masz już ćwiczenia  wykonaj zadania ze s. 60 i zad. 4 ze s.61

Przeczytaj dwa rozdziały lektury ,,Oto jest Kasia" Miry Jaworczakowej

Na pewno doskonale poradzisz sobie z tymi zadaniami.

 

EDUKACJA TECHNICZNA

Temat : Wykonujemy wiosenne ptaki 


Przyszła wiosna, a z nią przyleciały do Polski różne ptaki. W wiosenne poranki można 

usłyszeć ich niezwykłe głosy. Zachęcam was do wysłuchania ich  śpiewu. Kliknij w 

link i posłuchaj:

https://www.youtube.com/watch?v=NFz4nfoB5dA


Na dzisiejszych zajęciach wykonamy ptaki w gniazdach. Poniżej zamieszczam zdjęcia 

linku, który nieco wcześniej dodałam na naszej grupie facebookowej - ,,Moi rodzice"

Aby ułatwić wam pracę dodaję link z instrukcją :

http://krokotak.com/2020/02/bird-nest-craft-2/



Myślę, że wasze prace są jeszcze piękniejsze.


 POWODZENIA!

DZISIEJSZYCH ZADAŃ NIE PRZESYŁAMY.

ZADANIA BĘDZIECIE PRZESYŁALI 2 RAZY W TYGODNIU: 

numery z dziennika od 1 do 7 przesyłają prace w środy,

 a numery od 8 do 14 w czwartki. 

 

 Do zobaczenia jutro!

 pani Beata 



 


ŚRODA, 25.03.2020r

Kochane Trzeciaki!

Witam Was serdecznie. Przyznaję, że już się za Wami trochę stęskniłam. Dobrze, że  mogę się z Wami kontaktować przez Messenger i ten blog. Zachęcam was do dodawania komentarzy lub krótkich postów, o tym jak radzicie sobie z wykonywaniem zadań. Po przysyłanych do mnie zdjęciach mogę stwierdzić, że solidnie pracujecie i doskonale radzicie sobie ze wszystkimi zadaniami. Brawo! Jestem z Was dumna.

Dziś będziemy kontynuować tematykę związaną z wiosną.   

EDUKACJA POLONISTYCZNA 
 Przygotujcie zeszyty i podręczniki z edukacji polonistycznej oraz przybory do pisania. Zapiszcie datę , Lekcja oraz temat.

Temat: Po śladach wiosny - czytanie ze zrozumieniem
Cele:- przeczytam treść opowiadania,
- opowiem przygodę Jaśka i jego taty,
-  ocenię postępowanie chłopca,- dobiorę odpowiednie formy czasowników do rodzaju wykonawców czynności. 

 Przeczytaj tekst w podręczniku na s. 55-56. 
 Opowiedz na pytania, odpowiedzi zapisz w zeszycie:
1. Co wydarzyło się podczas spaceru Jaśka i jego taty  po lesie?
2.Oceń, jak zachował się chłopiec. Podaj kilka określeń opisujących jego zachowanie.
3. Wyjaśnij, dlaczego  uważna obserwacja przyrody  przydała się  Jaśkowi w trudnej sytuacji.
Do zad. 2 KP (poniżej zamieszczonej)
 Zapisz w zeszycie regułkę: 
czasowniki zakończone końcówką -li piszemy w rodzaju męskim (chłopcy: biegali, chodzili, grali),
czasowniki z końcówką -ły  piszemy w rodzaju żeńskim i nijakim (dzieci: biegały, śpiewały, grały, 
dziewczynki: biegały, chodziły, pisały

Poniżej zamieszczam kartę pracy z ćwiczeń z zadaniami do wykonania. Jeżeli masz ćwiczenie zrób ją w ćwiczeniu, jeśli możesz to wydrukuj ją, lub wykonaj kolejne zadania w zeszycie. 


Ostatnie zadanie z edukacji polonistycznej: poćwicz technikę czytania
 (tekst s. 55-56 podr.)

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: SPRAWDZAM SIEBIE
Na dzisiejszych zajęciach każdy postara się samodzielnie sprawdzić swoją wiedzę.

Przygotuj podręcznik do matematyki, zeszyt  i przybory do pisania.

Wykonaj zadania ze strony 25  podręcznik.

Proszę wyraźnie zapisać odpowiedzi do zadań i przesłać zdjęcia

Poćwicz obliczenia związane z czasem. Pomoże ci aplikacja matzoo, poniżej zamieszczam link do strony internetowej.

https://www.matzoo.pl/klasa3/ile-czasu-minelo_64_416

POWODZENIA!                                                                                                                                                               


Dzisiaj  na edukacji przyrodniczej poznamy rozwój rośliny (od ziarenka do jej wyrośnięcia), założymy hodowlę fasoli i będziemy prowadzili obserwację tej hodowli.

 EDUKACJA PRZYRODNICZA 

Temat: Etapy rozwoju roślin . Zakładamy hodowlę fasoli

Weź zeszyt z przyrody i zapisz w nim : Lekcja, temat i data
Pod tematem wklej kartę pracy, jeśli możesz ją wydrukować, lub na podstawie wyświetlonej karty pracy przerysuj etapy rozwoju rośliny.





Następnie na podst. filmiku i informacji z podr. s.54 zobacz, co potrzebujesz, aby założyć hodowlę fasoli.
w założeniu hodowli pomoże ci filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=NehuwguetlA

 Załóż hodowlę fasoli i przygotuj dziennik, w którym będziesz prowadzić obserwacje (do momentu aż fasola wyrośnie). Sposób dokumentowania w dzienniku jest dowolny (ilustracje i opis , zdjęcia, robisz to w dowolny sposób. 
 (Gotowe dzienniki przyniesiecie do szkoły  lub prześlecie w formie zdjęcia).
   Powodzenia!

 WYCHOWANIE FIZYCZNE 

Temat : Wiosenne zabawy ruchowe cz.2
Taki zestaw ćwiczeń pozwoli porządnie się rozbudzić, rozwinie gibkość i sprawność ogólną naszego ciała. Dziś Pipi ćwiczy z Myszka Miki, zobaczcie sami i poćwiczcie z nimi. Całość na stronie internetowej YouTube 

 

 https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 

 Pamiętaj o higienie, a szczególnie o dokładnym myciu rąk!

 

 Co należy przesłać na grupę FB (Messenger)?

- zadania matematyczne,

- pracę plastyczną ,,Wiosenne kwiaty",  lub zakodowane karty.


Tak kończy się nasze dzisiejsze spotkanie. 

Nowe zadania już jutro :)


Pozdrawiam  - pani Beata

niedziela, 22 marca 2020

Poniedziałek - 23.03.2020 r.

Drogie Trzeciaki!

Ze względu na zaistniałą sytuację - zagrożenia koronawirusem od dziś zadania dla Was będę umieszczała w tym utworzonym przeze mnie  blogu (oczywiście w Librusie też). Tu otrzymacie dokładne wskazówki do zadań, a także będziecie mogli komentować wykonywane zadania. Uważnie przeczytajcie polecenia do zadań  i wykonajcie je najlepiej jak potraficie. Powodzenia! 

Pani Beata

EDUKACJA MATEMATYCZNA 

Dziś będziemy utrwalać dzielenie w zakresie 100.

Temat: Dzielenie w zakresie 100

Wejdź w aplikację: Matematyczne zoo na stronie internetowej matzoo.pl, wybierz klasę 3, po lewej stronie wyszukaj mnożenie i dzielenie, wybierz punkt 16
link do strony:
https://www.matzoo.pl/klasa3/dzielenie-w--1zakresie00_14_58

Zapisz w zeszycie: 
W domu  (zapisz temat i datę) zapisz zadanie.
zad.1
Wykonaj działania i sprawdź, zapisz je w zeszycie
Przykład wykonania: 63 : 7 = 9     spr 9x7=63

54 : 9 = ………    spr…………………………………… 
49 : 7 = ………    spr…………………………………… 
72 : 9 = ………. spr ………………………………….. 
42 : 7 = ………    spr……………………………………. 
48 : 8 = ……….  spr …………………………………… 
40 : 5 = ………  spr ……………………………………. 
28: 4 = ……….  spr……………………………………..

Mam nadzieję że bez trudu poradziliście sobie ze wszystkimi działaniami, teraz zajmiemy się przyrodą.

 EDUKACJA PRZYRODNICZA

Temat: Pierwsze zwiastuny wiosny w przyrodzie

Jak już pewnie zdążyliście się zorientować minął 21.03 Pierwszy Dzień Wiosny. Wiosna na dobre zagościła w przyrodzie. Chciałabym, abyście w czasie pobytu w ogrodzie, w lesie czy też na podwórku zaobserwowali, jakie zwiastuny wiosny są w waszym najbliższym otoczeniu. 

Dziś obejrzycie filmiki przedstawiające zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.Dowiecie się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę? Utrwalicie nazwy pierwszych wiosennych kwiatów i pór roku.Zobaczycie jak pracuje pszczoły oraz bazie zwane także kotkami. Oto linki do stron internetowych potrzebne do dzisiejszych zajęć:

Pierwsze oznaki wiosny Link 


Pierwsze oznaki wiosny w przyrodzie- film edukacyjny dla dzieci

Zapisz w zeszycie : W domu
przepisz temat dzisiejszych zajęć ( powyżej ) i datę i napisz notatkę.

zad.1  Zadanie dla was polega na zrobieniu krótkiej notatki o zwiastunach wiosny na podstawie waszych doświadczeń i obejrzanych filmików (może to być ilustracja z opisem co zapamiętałeś, a może to być inna forma wybierana przez ciebie).

EDUKACJA PLASTYCZNA 

Temat: Wiosenne kwiaty 

Przypomnij sobie jakie znasz wiosenne kwiaty i jakie mają kolory. Pomoże ci prezentacja.

Zwiastuny wiosny, wiosenne kwiaty - link do strony internetowej:

Narysuj wiosenny obrazek z kwiatami lub wykonaj zakodowany wiosenny obrazek.

JEŚLI MOŻESZ WYDRUKOWAĆ KARTY, WYBIERZ JEDNĄ Z NICH I ZAKODUJ WEDŁUG INSTRUKCJI, jeśli nie masz możliwości wydrukowania , narysuj wiosenne kwiaty.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Przypomnij sobie piosenką ,,Wiosna w ogrodzie" i poruszaj się w rytm piosenki. Wykonaj po 10 skłonów,
10 przysiadów i pajacyków. Poćwicz także krążenie rękami do przodu i do tyłu (tak, jak to robimy w szkole),

W zdrowym ciele zdrowy duch - Pamiętaj, że ruch jest POTRZEBNY.

 Na dziś to tyle. Wiem, że bez problemu poradziliście sobie z zadaniami. Do zobaczenia jutro.

pani Beata