Witajcie trzeciaki
Dziś ostatni dzień nauki przed wolną sobotą i niedzielą. Na dzisiejszych spotkaniach będziemy
zajmowali się tematyką związaną z wiosną . Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
zajmowali się tematyką związaną z wiosną . Zaczniemy od edukacji polonistycznej.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat:Wiosna w nas
Cele: - przeczytam przewrotne opowiadanie,
-zamienię przewrotne informacje na prawdziwe fakty,
- poprawnie zapiszę wyrazy z rz po spółgłoskach,
- powtórzę pisownię wyrazów z ,,rz” po spółgłoskach.
Na dzisiejszych zajęciach przeczytasz tekst, w którym fakty (prawda) mieszają się
z fałszem. Przy czytaniu zwróć na to uwagę . Przygotuj podręcznik, ćwiczenie i zeszyt
do edukacji polonistycznej oraz przybory do pisania. Otwórz podręcznik na s. 52
przeczytaj tekst pt. ,,Co robimy wiosną?”- Jerzego Jesionowskiego.
z fałszem. Przy czytaniu zwróć na to uwagę . Przygotuj podręcznik, ćwiczenie i zeszyt
do edukacji polonistycznej oraz przybory do pisania. Otwórz podręcznik na s. 52
przeczytaj tekst pt. ,,Co robimy wiosną?”- Jerzego Jesionowskiego.
Odpowiedz na pytania:
Co zabawnego dostrzegasz w tym tekście?
Który fragment uważasz za najzabawniejszy?
(odpowiedzi możesz zapisać w zeszycie).
Otwórz ćwiczenia s.62 -63 -wykonaj zadania 1,3,4
(zad. 2 s.62 jest dla chętnych)
Sprawdź, co wiesz o wiośnie. Pomoże ci ruletka, do której link zamieszczam poniżej:
Sprawdź, co wiesz o wiośnie. Pomoże ci ruletka, do której link zamieszczam poniżej:
https://wordwall.net/pl/resource/1060333/odpowiedz-na-pytanie-wiosna
Zapisz w zeszycie regułę
Po spółgłoskach : p,d,ch, j, k piszemy rz
np,: chrzan, modrzew, Krzysiek, chrząszcz, przepiórka
Poćwicz ortografię, ułatwi ci to strona internetowa:
Poćwicz czytanie (s.52 podr.) Przeczytaj 1 rozdział lektury ,,Oto jest Kasia”.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Porównywanie, dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000
Dziś będziemy nadal pracowali na liczbach w zakresie 1000. Do edukacji matematycznej
przygotuj: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt i przybory do pisania.
przygotuj: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt i przybory do pisania.
Otwórz książkę na s. 28 i odpowiedz na zagadki z zadania 1 (s.28)
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Pod spodem zapisz swoją zagadkę. (Podręcznik możesz odłożyć).
Otwórz teraz aplikację matematyczne zoo, oto link do strony:
Zrób sobie krótką przerwę. Wykonaj kilka skłonów, wyciągnij ręce do góry i wkręcaj
żarówki (tak jak to ćwiczyliśmy w szkole). Napij się wody.
żarówki (tak jak to ćwiczyliśmy w szkole). Napij się wody.
Teraz otwórz ćwiczenia do matematyki na s. 34 i wykonaj kolejno zadania od 1 do 4.
W zadaniu 4 przypomnij sobie jak obliczać obwody figur. ( Jakie boki ma prostokąt?)
Na pewno sobie poradzisz.
EDUKACJA SPOŁECZNA
Temat: Jak zachowujemy się w galerii, muzeum?
Teraz zabieram was do
Muzeum na Zamku Królewskim ( kliknij w
link)
W zeszycie z edukacji społ.- przyrodniczej napisz Lekcja, temat , data i przepisz poniższe informacje:
W galerii, muzeum zdejmujemy okrycie wierzchnie, torby, plecaki – pozostawiamy w szatni. W niektórych muzeach obowiązuje również zmiana obuwia – wówczas jesteśmy zobowiązani do założenia ochronnych kapci.
Przebywając na miejscu, nie możemy:
- dotykać eksponatów;
- fotografować lub filmować ich bez zezwolenia;
- biegać lub ślizgać się po posadzkach;
- zmieniać dowolnie kierunek zwiedzania;
- zakłócać spokój innym;
- jeść, pić ani palić;
- wprowadzać zwierząt;
- żuć gumy;
- głośno się wypowiadać.
- zadawać pytania przewodnikowi związane z daną ekspozycją;
- spytać o możliwość zrobienia zdjęcia pamiątkowego;
- poprosić o chwilę przerwy, jeśli zaistnieje taka konieczność;
- robić notatki.
Na koniec zajęć zabieram
was do muzeum, w którym są eksponaty z
kloców lego
Dziś na tym zakończymy nasza naukę.
Pamiętaj o częstym myciu rąk i ruchu.
Do zobaczenia w poniedziałek.
pani Beata
Bardzo podoba mi się forma prowadzenia zajęć poprzez blog. To tak jakby Pani była z nami w domu i wszystko tłumaczyła 😊 Naprawdę świetnie! Należą się Pani ogromne podziekowania 😁
OdpowiedzUsuńDziękuję Pani Moniko:)
Usuń