czwartek, 26 marca 2020

Piątek, 27.03.2020r.

Witajcie trzeciaki 
Dziś ostatni dzień nauki przed wolną sobotą i niedzielą. Na dzisiejszych spotkaniach będziemy
zajmowali się tematyką związaną z wiosną . Zaczniemy od edukacji polonistycznej.

EDUKACJA POLONISTYCZNA   

Temat:Wiosna w nas

Cele: - przeczytam przewrotne opowiadanie,
-zamienię przewrotne informacje na prawdziwe fakty,
- poprawnie zapiszę wyrazy z rz po spółgłoskach,
- powtórzę pisownię wyrazów z ,,rz” po spółgłoskach.

Na dzisiejszych zajęciach przeczytasz tekst, w którym fakty (prawda) mieszają się
z fałszem. Przy czytaniu zwróć na to uwagę . Przygotuj podręcznik, ćwiczenie i zeszyt
do edukacji polonistycznej oraz przybory do pisania. Otwórz podręcznik na s. 52
przeczytaj tekst pt. ,,Co robimy wiosną?”- Jerzego Jesionowskiego.
Odpowiedz na pytania:
Co zabawnego dostrzegasz w tym tekście?
Który fragment uważasz za najzabawniejszy?
(odpowiedzi możesz zapisać w zeszycie).
Otwórz ćwiczenia s.62 -63 -wykonaj  zadania 1,3,4    
(zad. 2 s.62 jest dla chętnych)
Sprawdź, co wiesz o wiośnie. Pomoże ci ruletka, do której link zamieszczam poniżej:

https://wordwall.net/pl/resource/1060333/odpowiedz-na-pytanie-wiosna

Zapisz w zeszycie regułę
Po spółgłoskach : p,d,ch, j, k piszemy rz
np,: chrzan, modrzew, Krzysiek, chrząszcz, przepiórka

Poćwicz ortografię, ułatwi ci to strona internetowa:


Poćwicz czytanie (s.52 podr.) Przeczytaj 1 rozdział lektury ,,Oto jest Kasia”.

EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Porównywanie, dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000
Dziś będziemy nadal pracowali na liczbach w zakresie 1000. Do edukacji matematycznej
przygotuj: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt i przybory do pisania.
Otwórz książkę na s. 28 i  odpowiedz na zagadki z zadania 1 (s.28)
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Pod spodem zapisz swoją zagadkę. (Podręcznik możesz odłożyć).

Otwórz teraz aplikację matematyczne zoo, oto link do strony:


Zrób sobie krótką przerwę. Wykonaj  kilka skłonów, wyciągnij ręce do góry i wkręcaj
żarówki (tak jak to ćwiczyliśmy w szkole). Napij się wody.

Teraz otwórz ćwiczenia do matematyki na s. 34 i wykonaj kolejno zadania od 1 do 4.
W zadaniu 4 przypomnij sobie jak obliczać obwody figur. ( Jakie boki ma prostokąt?)
Na pewno sobie poradzisz. 

 EDUKACJA SPOŁECZNA

Temat: Jak zachowujemy się w galerii, muzeum?

Teraz zabieram was do Muzeum na Zamku  Królewskim ( kliknij w link)


Mam nadzieję, ze podobało się wam w zamku.
W zeszycie z edukacji społ.- przyrodniczej napisz Lekcja, temat , data i przepisz poniższe informacje:
W galerii, muzeum zdejmujemy okrycie wierzchnie, torby, plecaki –  pozostawiamy w szatni.  W niektórych muzeach obowiązuje również zmiana obuwia – wówczas jesteśmy zobowiązani do założenia ochronnych kapci. 
Przebywając na miejscu, nie możemy
  • dotykać eksponatów;
  • fotografować lub filmować ich bez zezwolenia;
  • biegać lub ślizgać się po posadzkach;
  • zmieniać dowolnie kierunek zwiedzania;
  • zakłócać spokój innym;
  • jeść, pić ani palić;
  • wprowadzać zwierząt;
  • żuć gumy;
  • głośno się wypowiadać.
Wolno nam:
  • zadawać pytania przewodnikowi związane z daną ekspozycją;
  • spytać o możliwość zrobienia zdjęcia pamiątkowego;
  • poprosić o chwilę przerwy, jeśli zaistnieje taka konieczność;
  • robić notatki.
Na koniec zajęć zabieram was  do muzeum, w którym są eksponaty z kloców lego

Mam nadzieję, że podobała się wam wystawa i, że każdy potrafi właściwie zachować się w  galerii lub muzeum.

Dziś na tym zakończymy nasza naukę.
Pamiętaj o częstym myciu rąk i ruchu.
Do zobaczenia w poniedziałek.
pani Beata

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się forma prowadzenia zajęć poprzez blog. To tak jakby Pani była z nami w domu i wszystko tłumaczyła 😊 Naprawdę świetnie! Należą się Pani ogromne podziekowania 😁

    OdpowiedzUsuń