czwartek, 30 kwietnia 2020

CO NAS CZEKA W MAJU? - 30.04. 2020

DZIEŃ DOBRY!
To nasze ostatnie spotkanie w kwietniu. 
Następne będzie już w maju, po długim
 weekendzie. Na dzisiejszych zajęciach 
przeczytacie tekst o majowych zmianach 
w przyrodzie. Poznacie drzewa i krzewy
 kwitnące w maju, posłuchacie piosenki
 o Ziemi, narysujecie majowy ogród 
lub sad i rozwiążecie zadania tekstowe
 z obliczeniami matematycznymi
 w zakresie 1000.

foto: własne


Najpierw obejrzyj film o majowych 
drzewach i krzewach


Przygotuj:
podręcznik s.16 -17
ćwiczenie s.12 - 13
przybory do pisania
zeszyt
foto własne
Otwórz podręcznik s. 16 - 17
Przeczytaj informacje o maju 
na s.16 i 17

Elementarz odkrywców, podręcznik,kl.3, cz.4, s. 16 -17
Zapisz w zeszycie:
Lekcja     30.04
Temat: Co nas czeka w maju?
Cele:
- przeczytam tekst informacyjny,
- wyjaśnię nazwę miesiąca,
- wymienię nazwy  kwiatów, drzew
 i krzewów kwitnących w maju.

tapeciarnia.pl

Na podstawie tekstu
 odpowiedz na pytania:

Skąd pochodzi nazwa maj?
Jakie są majowe święta?
Jakie kwiaty kwitną w maju?
Jakie zwierzęta rodzą się w maju?
Jakie warzywa siejemy i sadzimy
 w ogrodzie?

Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

tapeciarnia.pl

Otwórz ćwiczenie na s. 12
Uważnie przeczytaj tekst. 

Uzupełnij napisy pod ilustracjami warzyw


Elementarz, ćw. s.12

Rozwiąż rebus
(zad.3)
Elementarz, ćw. s.13
w zad. 4
Wyszukaj nazwy drzew.
Naklej kwiaty obok liścia.
Zapisz nazwy roślin.

tapeciarnia.pl
W zad. 5 wklej brakujące kwiaty.
Wpisz nazwę trujących kwiatów.

(Podpowiedź
To konwalia majowa. Ma trujące kwiaty i liście.
woda, w której stała konwalia jest także trująca.
Kilka jagód tej rośliny może  spowodować
śmierć dziecka.)

pixabay.com

w zad. 6 dokończ przysłowie 
dotyczące maja.

EDUKACJA MUZYCZNA

Piosenka o .. naszej planecie - ZIEMI 🌍
 Najwspanialszej planecie na świecie,
 która jest domem dla ludzi i zwierząt.

Posłuchaj piosenki:



Źródło: inernet

,,Ziemia wyspa zielona”


EDUKACJA MATEMATYCZNA
Przygotuj:
zeszyt do matematyki
przybory do pisania

Lekcja   30.04
Temat: Dodawanie i odejmowanie 
w zakresie 1000
- rozwiązywanie zadań.

Karty z zadaniami można wydrukować 
i wkleić do zeszytu
lub zadania napisać w zeszycie:


Matematyczne podchody, kl.2, s.82

Matematyczne podchody, kl.3, s.89

I jeszcze jedna karta pracy:

Matematyczne podchody, kl.3, s. 90
Poćwicz dodawanie i odejmowanie 
w zakresie 1000


EDUKACJA PLASTYCZNA


Zaprojektuj majowy sad lub ogród.
 Pokoloruj go wg własnego pomysłu.

Źródło: tapety na pulpit

To tyle przed majowym weekendem. 
Odpocznijcie, nabierzcie
 sił do dalszej pracy..
Pozdrawiam serdecznie!
Do zobaczenia w maju!
pani Beata




















wtorek, 28 kwietnia 2020

ŚRODA, 29.04.2020 r. - CHROŃMY TO, CO NAJCENNIEJSZE

WITAJCIE KOCHANI!

pixabay

Dziś poznamy zwierzęta i rośliny zagrożone 
wyginięciem, zdania oznajmujące zamienimy 
 na rozkazujące, poćwiczymy odejmowanie 
liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu 
 dziesiątkowego w zakresie 1000 i wykonamy
 kilka ćwiczeń z butelką wody.

Efektowne, Urzekający, Czarujący, Uroczy
pixabay


Dzisiaj zaczniemy od ed.społecznej

Na początku zobacz filmik 
o zwierzętach i roślinach chronionych:

https://www.youtube.com/watch?v=NNK-fImtzMU 
Przygotuj:
podręcznik s. 13 - 14
ćwiczenie s. 10 - 11
przybory do pisania
zeszyt do  przyrody

Przeczytaj tekst z podr. ze s.13 -14

Elementarz odkrywców, podr., cz.4, kl. 3, s.13
Zapisz w zeszycie z przyrody:

Lekcja    29.04
Temat: Czerwona księga.

Cele: - przeczytam opowiadanie,
- poznam zwierzęta chronione,
- uzupełnię i ułożę zdania o zwierzętach
 objętych ochroną.

Odpowiedz na pytania:
- Jakie informacje  można znaleźć
w ,,Czerwonych księgach roślin i zwierząt”?
- Dlaczego ludzie tworzą takie księgi?
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Otwórz ćw. s.10

 Na podstawie przeczytanego tekstu
uzupełnij zad. 1 , s.10 ćw.

Elementarz, ćw., s.10

Uważnie przeczytaj informacje w tabeli,
i uzupełnij zdania (zad. 2)
Dzikiego Ptactwa, Tropikalny Las, Jawajski Трогон
px



Teraz otwórz ćw. na s.11
Uważnie przeczytaj polecenia

Elementarz, ćw. s.11
Wykonaj kolejno zadania na s.11

Teraz ed.polonistyczna
Przygotuj:
podręcznik s. 12
przybory do pisania
zeszyt do ed.polonistycznej

Lekcja 28.04

Temat: Polecenia, prośby i rozkazy.

Cele: - powtórzę rodzaje zdań,
  -  wyszukam czasowniki w zdaniach,
- zamienię zdania oznajmujące 
na  rozkazujące.

PRZYPOMINAJKA

Źródło: Scholaris
Zapisz w zeszycie rodzaje zdań.
Wzorując się na powyższej tabeli.

Teraz otwórz podr. na s.12
Przeczytaj zad.1
Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, s.12, zad.1

Przepisz do zeszytu regułę 
podr. s. 12
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/95376278_607237946542582_3780896058977026048_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=knTrdoe2IjYAX-lAEpx&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=6cfb7099ff375367b8d84260ceb273d9&oe=5ECE745C&dl=1
Elementarz, s.12

Wykonaj zad. 2 s.12 podr.
wyszukaj czasowniki w tych zdaniach.
(Na jakie pytanie odpowiada czasownik?)

w zad.2.1.zamień zdania według wzoru
(zapisz je do zeszytu)

Elementarz, s.12

Źrodlo: pixabay


Teraz
edukacja matematyczna
Przygotuj:
podręcznik s. 41
ćwiczenie s. 55
przybory do pisania
zapisz w zeszycie

Lekcja    29.04

Temat: Odejmowanie liczb trzycyfrowych
 w zakresie 1000 z przekroczeniem progu 
dziesiątkowego.

Otwórz podręcznik na s. 41
Przeczytaj zad.1

Elementarz,s.41

Wykonaj kolejno zadania 2, 3 i 4
s. 41 podręcznik.

Źródło: pixabay

Teraz wykonaj zadania
1- 4  w ćwiczeniu
na s.55

Elementarz, ćw. s.55

Na zakończenie ćwiczenia gimnastyczne
 z butelką wody:


Na tym zakończymy
 dzisiejsze zajęcia.
Pozdrawiam:)
pani Beata