Drogie Trzeciaki!
Dzisiaj zaczniemy od edukacji przyrodniczej.EDUKACJA PRZYRODNICZA
Dziś na zajęciach poznasz wybrane regiony naszego kraju. Wybierzesz jeden z nich i
wykonasz folder reklamujący go. Przygotuj: zeszyt do przyrody, podręcznik (cz.3 s.48-49),
ćwiczenie i przybory do pisania, rysowania i kolorowania. Zapisz w zeszycie:
wykonasz folder reklamujący go. Przygotuj: zeszyt do przyrody, podręcznik (cz.3 s.48-49),
ćwiczenie i przybory do pisania, rysowania i kolorowania. Zapisz w zeszycie:
Lekcja 30.03.2020r.
Temat: Przyroda różnych regionów Polski
Cele: - przeczytam informacje o różnych regionach Polski,
- wykonam folder reklamujący wybrany region,
- poznam dwie największe polskie rzeki.
Otwórz podręcznik s. 48-49 i przeczytaj informacje o regionach Polski.
Uzupełnij ćwiczenie na s. 55 (zad.1 dokładnie przyjrzyj się, który region jest
zaznaczony kolorem i podpisz go, zad.2 na podstawie przeczytanych wiadomości
wypisz elementy charakterystyczne dla wymienionych regionów)oraz s.56 i 57.
zaznaczony kolorem i podpisz go, zad.2 na podstawie przeczytanych wiadomości
wypisz elementy charakterystyczne dla wymienionych regionów)oraz s.56 i 57.
Zapisz w zeszycie:
Obszar Polski jest podzielony na regiony: Pomorze, Mazury, Wielkopolska, Podlasie,
Mazowsze, Śląsk, Małopolska. Każdy region ma inną historię, zwyczaje i tradycje.
Teraz obejrzyj film o regionach Polski
Oto link do przeglądarki internetowej:
https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
Na mapie Polski odszukaj 2 największe polskie rzeki: Wisłę i Odrę.
Wisła i Odra to dwie największe polskie rzeki.
Przeczytaj informacje o tych rzekach:
Wisła - najdłuższa rzeka w Polsce .Wpływa do niej spora dopływów (mniejszych rzek).
Jej źródło znajduje się w Baraniej Górze, uchodzi do Morza Bałtyckiego.
Przepływa przez: Kraków, Warszawę, Toruń, Bydgoszcz, Gdańsk.
Odra- druga pod względem długości rzeka polska. Jej źródło znajduje się w Czechach,
a ujście w Zalewie Szczecińskim. Odra oddziela Polskę od Niemiec. Przepływa przez:
Opole, Wrocław, Szczecin.
Praca do wykonania:
Wykonaj folder reklamujący wybrany przez ciebie region . Masz na to tydzień.
Zdjęcia wykonanych folderów proszę przesłać 6.04.2020r. na grupę facebookową.
Na koniec filmik o Polsce:
https://www.youtube.com/watch?v=MSiC1YAuZWM
EDUKACJA
POLONISTYCZNA
Na
edukacji polonistycznej zajmiemy się muzealnictwem. Przeczytacie tekst o
muzeach, wykonacie zadania w ćwiczeniu i poznacie nietypowe muzea, które można zobaczyć w naszym kraju.
Przygotuj:
podręcznik cz.3 ( s.50) , ćwiczenia (s.58-59), zeszyt i przybory do
pisania i kolorowania. W zeszycie zapisz
Lekcja
30.03.2020 r.
Temat : Takie niezwykłe miejsca
Cele:
przeczytam tekst informacyjny,
- wymyślę nazwy urządzeń
w muzeum techniki,
- poznam pojęcia: muzeum, rekwizyt.
- poznam nietypowe muzea.
Otwórz
podr. s.50
Zapisz w
zeszycie, co to jest muzeum (możesz skorzystać z wyjaśnienia powyżej) i
zapisz
o jakich
nietypowych muzeach jest mowa w powyższym tekście.
Poznaj
nietypowe muzea:
Popatrz
na rekwizyty w muzeum ognia:
muzeum
rowerów:
muzeum
guzików
muzeum
zabawy i zabawek
Wykonaj
zadania w ćwiczeniu s.58-59
- poznam nietypowe muzea.
Poćwicz czytanie- przeczytaj dwa kolejne rozdziały lektury pt.,,Oto jest Kasia?
Teraz czas na ćwiczenia.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Pamiętaj, ze ruch jest nam potrzebny do prawidłowego funkcjonowania.
Dziś śpiewamy i ćwiczymy. Kliknij w link i wykonuj ćwiczenia razem z nami.
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Teraz przechodzimy do edukacji matematycznej.
Do dzisiejszych zajęć przygotuj: zeszyt, ćwiczenia do matematyki
i przybory do pisania. W zeszycie napisz:
i przybory do pisania. W zeszycie napisz:
Lekcja 30.03.2020r.
Temat: Dodawanie i odejmowanie setek w zakresie 1000.
Policz setkami do 1000. (100, 200, 300……….1000)
Zapisz te liczby rosnąco w zeszycie od 100 do 1000.
Teraz policz wspak od 1000 do 100 ( 1000, 900, 800………..100)
Zapisz te liczby malejąco od 1000 do 100.
Udało się? Z pewnością tak.
Teraz otwórz ćwiczenia matematyczne i wykonaj zadania na s. 35.
W zadaniu 9 ze s.35 ćw. popraw treść, zapisz je do zeszytu i rozwiąż.
Wykonaj obliczenia i zapisz w zeszycie:
200 + 500 = 800 - 600 =
300 + 600 = 1000 - 400 =
700 + 200 = 700 - 400 =
100 + 900 = 500 - 300 =
400 + 400 = 300 - 100 =
200 + 800 = 900 - 800 =
Możesz odłożyć zeszyt.
Teraz porozwiązuj zadania z liczbami naturalnymi,w odszukaniu
strony internetowej pomoże ci link:
https://www.matzoo.pl/klasa3/zadania-tekstowe-z-liczbami-naturalnymi_23_222Na dziś to tyle z edukacji wczesnoszkolnej.
Pozdrawiam Was serdecznie!
pani Beata
TERAZ JESZCZE JĘZYK ANGIELSKI
Dzień dobry,
Moi mili, od tego tygodnia zgodnie z tym co napisałam w
ostatniej wiadomości dla Waszych
rodziców, będziecie mogli również oprócz librusa odczytywać to co trzeba będzie
w danym tygodniu zrobić na waszych klasowych blogach. Zdecydowałam że będę Wam
nagrywać krótkie filmiki, aby pomóc w wam wymowie nowych słówek i ogólnie
zrozumieniu nowego materiału. Jedyna niedobra wiadomość jest taka, że filmik
można będzie obejrzeć jedynie na blogu, gdyż nie przechodzi on przez Librus.Tak
więc, oto plan na poniższy tydzień:
1. Obejrzeć filmik na Waszym blogu. ( to jeden film
podzielony na krótsze części ze względu na wielkość w całości nie był możliwy
do wysłania, przepraszam ale sama się uczę różnych rzeczy dopiero ;))
2 Proszę o zrobienie
zadań w Waszych ćwiczeniach ze str. 42 i 43 ( ćw.1,2,3,4)
3. Proszę przepisać do Waszego zeszytu ze słówkami po jednej
linijce każdego nowego wyrażenia, które wymieniam w filmiku.
4. Dla chętnych wyciąć karty obrazkowe i zagrać sobie tak
jak robimy to na lekcjach.
A to jeszcze adres strony z grami, którą wspominam w
filmiku: yummy.pl
Jeśli komuś się to otworzy do polceam, bo naprawdę super
gry, o różnym stopniu zaawansowania z przedszkolakami włącznie.
Udanego tygodnia !
Magda Lubojański
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz