poniedziałek, 30 marca 2020

Wtorek, 31.03. 2020 r.

 Kochani uczniowie klasy III


Na dzisiejszych zajęciach poznamy treść wiersza Jana Brzechwy - ,,SUM” i odpowiemy na pytania dotyczące treści wiersza oraz wypełnimy karty pracy w ćwiczeniu. Dokonamy samooceny: na czym znamy się najlepiej. Na edukacji matematycznej wykonamy działania matematyczne w zakresie 1000 i poznamy jednostkę długości - km. Na edukacji muzycznej poznamy nowe terminy muzyczne: orkiestra, dyrygent, filharmonia; posłuchamy nowej wiosennej piosenki.A podczas WF wykonamy wiosenne skoki do przodu, do tyłu oraz w lewo i prawo.

  EDUKACJA POLONISTYCZNA
Do zajęć będzie ci potrzebny zeszyt, ćwiczenie do edukacji polonistycznej i przybory do pisania. Zaczynamy. W zeszycie zapisz:
 
                                                         Lekcja                         31.03.2020 r.
Temat : Ja się na tym znam
Cele:  - poznam treść wiersza pt.,,Sum"
·         wypowiem się na temat tego, co najlepiej umiem,
·         uzupełnię zdania czasownikami w odpowiednim czasie

Przeczytaj samodzielnie wiersz J. Brzechwy- ,,SUM
Mieszkał w Wiśle sum wąsaty,
Znakomity matematyk.
Krzyczał więc na całe skrzele:
"Do mnie, młodzi przyjaciele!
W dni powszednie i w niedziele
Na życzenie mnożę, dzielę,
Odejmuję i dodaję
I pomyłek nie uznaję!"
Każdy mógł więc przyjść do suma
I zapytać: jaka suma?
A sum jeden w całej Wiśle
Odpowiadał na to ściśle.
Znała suma cała rzeka,
Więc raz przybył lin z daleka
I powiada: "Drogi panie,
Ja dla pana mam zadanie,
Jeśli pan tak liczyć umie,
Niech pan powie, panie sumie,
Czy pan zdoła w swym pojęciu,
Odjąć zero do dziesięciu?"
Sum uśmiechnął się z przekąsem,
Liczy, liczy coś pod wąsem,
Wąs sumiasty jak u suma,
A sum duma, duma, duma.
"To dopiero mam z tym biedę -
Może dziesięć? Może jeden?"
Upłynęły dwie godziny,
Sum z wysiłku jest już siny.
Myśli, myśli: "To dopiero!
Od dziesięciu odjąć zero?
Żebym miał przynajmniej kredę!
Zaraz, zaraz... Wiem już... Jeden!
Nie! Nie jeden. Dziesięć chyba...
Ach, ten lin! To wstrętna ryba!"
A lin szydzi: "Panie sumie,
W sumie pan niewiele umie!"
Sum ze wstydu schnie i chudnie,
Już mu liczyć coraz trudniej,
A tu minął wieczór cały,
Wszystkie ryby się pospały
I nastało znów południe,
A sum chudnie, chudnie, chudnie...
I nim dni minęło kilka,
Stał się chudy niczym kilka.
Więc opuścił wody słodkie
I za żonę pojął szprotkę.

Wysłuchaj teraz recytacji wiersza Jana Brzechwy pt.,,SUM”

Odpowiedz na pytania do wiersza:
·         Z czego słynął sum?
·         W jakim celu przybywali do niego mieszkańcy rzeki?
·         Jakie zadanie przygotował lin? Czy sum umiał je rozwiązać?
·         O co lin posądził suma?
·         Co się stało z sumem?
Na podstawie pytań zapisz do zeszytu krótką notatkę o wierszu pt.,,SUM”.
(Chętni mogą narysować w zeszycie suma.)
Zastanów się, co lubisz robić i w czym jesteś naprawdę dobry/ dobra.
Spróbuj dokonać samooceny: na czym znasz się najlepiej. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny
 i każdy ma inne uzdolnienia, predyspozycje i zdolności. Napisz o tym w 2-3 zdaniach.
Zeszyt możesz już odłożyć.

 Przygotuj ćwiczenia z edukacji polonistycznej (s. 43 – 44 - 45)


Zacznij od s. 43 
w zad. 1 nazwij sprzęty narysowane na ilustracji. Ułóż nazwy  tych sprzętów w kolejności alfabetycznej i zapisz je  w liniach pod obrazkami.
Wykonaj zadanie 2 (uważnie przeczytaj polecenie). Na pewno poradzisz sobie doskonale.


 
s.44

Uzupełnij zdania właściwymi wyrazami w odpowiedniej formie.
Przypomnij sobie rodzaje zdań ( oznajmujące, rozkazujące, pytające)
( zad 3.1 dla chętnych)
w zad.4  - rozwiąż zagadki
(zad.4.1 s. 44 dla chętnych)
 


s. 45  odszyfruj wyrazy i uzupełnij nimi tekst.

ZADANIE DO WYKONANIA
Zbierzcie informacje o autorze czytanego wiersza i wykonajcie plakaty na jego temat.
Zdjęcia plakatów proszę wysłać w środę  8.04 (dzieci z nr od 1 do 7,  
w czwartek dzieci z nr od 8 do 14)
Na dziś to tyle z edukacji polonistycznej, teraz edukacja muzyczna.

 EDUKACJA MUZYCZNA
Temat : Daj rękę Wiosenko
 Porozmawiaj z rodzeństwem, rodzicem jaką rolę pełni dźwięk i muzyka w filmach.
 Czy wiesz co oznaczają terminy muzyczne: orkiestra, dyrygent, filharmonia?
Odczytaj, co znaczą, możesz zapisać je w zeszycie do muzyki.
 Orkiestra duży zespół instrumentalny, liczący zazwyczaj od kilkunastu do 
kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów. W celu synchronizacji gry 
takiej ilości wykonawców w orkiestrze potrzebny jest dyrygent.

Dyrygent – osoba kierująca zespołami muzycznymi, takimi jak orkiestry
symfoniczne, orkiestry smyczkowe, orkiestry dęte, zespoły kameralne, chóry,
zespoły wokalne, zespoły wokalno-instrumentalne, a także kierująca wykonaniami
oper i spektakli muzycznych. 
Filharmonia instytucja kultury zajmująca się organizacją i prezentacją koncertów
muzyki poważnej, jak i muzyki rozrywkowej, głównie tych największych, a więc o 
charakterze pełnoorkiestrowym, najczęściej równocześnie przygotowująca takie utwory 
 do wykonania poznanie trzech rodzajów orkiestr; słuchanie gry na dzwonkach melodii.
Przeczytaj tekst piosenki, następnie kliknij w link i postaraj się ją zaśpiewać

Tekst piosenki

Ciepły szalik śpi już w szafie,
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.

Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.

Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.

Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.

Link do piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM

Wykonaj ilustrację do piosenki. Prześlesz ją w środę lub czwartek,
 w zależności od nr w dzienniku 
(w środy dzieci z nr 1-7, a w czwartki 8-14).

   EDUKACJA MATEMATYCZNA
Teraz zajmiemy się edukacją matematyczną. 
Na dzisiejsze zajęcia przygotuj: zeszyt, podręcznik, ćwiczenia z matematyki
i przybory do pisania. W zeszycie napisz :
 Lekcja 31.03.2020 r.
TEMAT: Działania w zakresie 1000. Wprowadzenie pojęcia kilometr.


Odpowiedz na poniższe pytania, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

- Wymień wszystkie setki poniżej 500.
- Jakie są sąsiadki liczby 300?
- Wymień setki, sąsiadki liczby 700. Jaka jest różnica tych liczb?

Wysłuchaj informacji o jednostkach długości:

Przepisz do zeszytu: 

Otwórz podręcznik na s.28
Przepisz do zeszytu i postaraj się zapamiętać.
1000 metrów to kilometr
1000 m = 1 km
Rozwiąż zad. 2 i 3 s.28 podr. Zapisz je w zeszycie.
Odłóż zeszyt i podręcznik.
Wstań i pobaw się pięknie paluszkami; bawimy, bawimy się pięknie paluszkami, 
jak 100 nie może to jej 200 pomoże ...
(od 100 do 1000).
Otwórz ćwiczenia do matematyki  i rozwiąż zadania ze s. 36 - 37
Jutro będziemy kontynuowali zadania z liczbami trzycyfrowymi.

WYCHOWANIE FIZYCZNE 
Temat: Skoki do przodu, w prawo i w lewo
 Ruch jest nam bardzo potrzebny, pamiętajmy o tym, aby się ruszać
Dziś wykonany skoki i podskoki .
Poniżej zamieszczam link do ćwiczeń:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Pamiętamy o pracach do wysłania:
- ilustracja do piosenki ,,Daj rękę Wiosenko"
- Plakat z informacjami o  Janie Brzechwie - autorze wiersza ,,SUM" na 8.04

Na dzisiaj to już wszystko:)
Do jutra!
Pani Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz