Kochani uczniowie klasy III
Na dzisiejszych zajęciach poznamy treść wiersza Jana
Brzechwy - ,,SUM” i odpowiemy na pytania dotyczące treści wiersza oraz wypełnimy karty
pracy w ćwiczeniu. Dokonamy samooceny: na czym znamy się najlepiej. Na
edukacji matematycznej wykonamy działania matematyczne w zakresie 1000 i
poznamy jednostkę długości - km. Na edukacji muzycznej poznamy nowe terminy
muzyczne: orkiestra, dyrygent, filharmonia; posłuchamy nowej wiosennej piosenki.A podczas WF wykonamy wiosenne skoki do przodu, do tyłu oraz w lewo i prawo.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Do zajęć
będzie ci potrzebny zeszyt, ćwiczenie do edukacji polonistycznej i przybory do
pisania. Zaczynamy. W
zeszycie zapisz:
Lekcja
31.03.2020 r.
Temat :
Ja się na tym znam
Cele:
- poznam treść wiersza pt.,,Sum"
·
wypowiem się na temat
tego, co najlepiej umiem,
·
uzupełnię zdania
czasownikami w odpowiednim czasie
Przeczytaj
samodzielnie wiersz J. Brzechwy- ,,SUM
Mieszkał w Wiśle sum wąsaty,
Znakomity matematyk.
Krzyczał więc na całe skrzele:
"Do mnie, młodzi przyjaciele!
W dni powszednie i w niedziele
Na życzenie mnożę, dzielę,
Odejmuję i dodaję
I pomyłek nie uznaję!"
Każdy mógł więc przyjść do suma
I zapytać: jaka suma?
A sum jeden w całej Wiśle
Odpowiadał na to ściśle.
Znała suma cała rzeka,
I powiada: "Drogi panie,
Ja dla pana mam zadanie,
Jeśli pan tak liczyć umie,
Niech pan powie, panie sumie,
Czy pan zdoła w swym pojęciu,
Odjąć zero do dziesięciu?"
Sum uśmiechnął się z przekąsem,
Wąs sumiasty jak u suma,
A sum duma, duma, duma.
"To dopiero mam z tym biedę -
Może dziesięć? Może jeden?"
Upłynęły dwie godziny,
Sum z wysiłku jest już siny.
Myśli, myśli: "To dopiero!
Od dziesięciu odjąć zero?
Żebym miał przynajmniej kredę!
Zaraz, zaraz... Wiem już... Jeden!
Nie! Nie jeden. Dziesięć chyba...
Ach, ten lin! To wstrętna ryba!"
A lin szydzi: "Panie sumie,
W sumie pan niewiele umie!"
Sum ze wstydu schnie i chudnie,
Już mu liczyć coraz trudniej,
A tu minął wieczór cały,
Wszystkie ryby się pospały
I nastało znów południe,
A sum chudnie, chudnie, chudnie...
I nim dni minęło kilka,
Stał się chudy niczym kilka.
Więc opuścił wody słodkie
I za żonę pojął szprotkę.
Wysłuchaj
teraz recytacji wiersza Jana Brzechwy pt.,,SUM”
Odpowiedz
na pytania do wiersza:
·
Z czego słynął sum?
·
W jakim celu
przybywali do niego mieszkańcy rzeki?
·
Jakie zadanie
przygotował lin? Czy sum umiał je rozwiązać?
·
O co lin posądził
suma?
·
Co się stało z sumem?
Na
podstawie pytań zapisz do zeszytu krótką notatkę o wierszu pt.,,SUM”.
(Chętni mogą
narysować w zeszycie suma.)
Zastanów
się, co lubisz robić i w czym jesteś naprawdę dobry/ dobra.
Spróbuj dokonać samooceny: na czym
znasz się najlepiej. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny
i każdy ma inne uzdolnienia, predyspozycje i zdolności. Napisz o tym w 2-3 zdaniach.
i każdy ma inne uzdolnienia, predyspozycje i zdolności. Napisz o tym w 2-3 zdaniach.
Zeszyt
możesz już odłożyć.
Przygotuj
ćwiczenia z edukacji polonistycznej (s. 43 – 44 - 45)
Zacznij
od s. 43
w zad. 1
nazwij sprzęty narysowane na ilustracji. Ułóż nazwy tych sprzętów w
kolejności alfabetycznej i zapisz je w
liniach pod obrazkami.
Wykonaj
zadanie 2 (uważnie przeczytaj polecenie). Na pewno poradzisz sobie doskonale.
s.44
Uzupełnij
zdania właściwymi wyrazami w odpowiedniej formie.
Przypomnij
sobie rodzaje zdań ( oznajmujące, rozkazujące, pytające)
( zad 3.1 dla chętnych)
w
zad.4 - rozwiąż zagadki
(zad.4.1
s. 44 dla chętnych)
s. 45 odszyfruj wyrazy i
uzupełnij nimi tekst.
ZADANIE DO WYKONANIA
Zbierzcie informacje o autorze czytanego wiersza i wykonajcie plakaty na jego temat.Zdjęcia plakatów proszę wysłać w środę 8.04 (dzieci z nr od 1 do 7,
w czwartek dzieci z nr od 8 do 14)
Na dziś to tyle z edukacji polonistycznej, teraz edukacja muzyczna.
EDUKACJA MUZYCZNA
Temat : Daj rękę Wiosenko
Porozmawiaj z rodzeństwem, rodzicem jaką rolę pełni dźwięk i muzyka w filmach.
Czy wiesz co oznaczają terminy muzyczne: orkiestra, dyrygent, filharmonia?
Odczytaj, co znaczą, możesz zapisać je w zeszycie do muzyki.
do wykonania poznanie trzech rodzajów orkiestr; słuchanie gry na dzwonkach melodii.
Przeczytaj tekst piosenki, następnie kliknij w link i postaraj się ją zaśpiewać
słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.
Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.
Link do piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
w zależności od nr w dzienniku
(w środy dzieci z nr 1-7, a w czwartki 8-14).
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat : Daj rękę Wiosenko
Porozmawiaj z rodzeństwem, rodzicem jaką rolę pełni dźwięk i muzyka w filmach.
Czy wiesz co oznaczają terminy muzyczne: orkiestra, dyrygent, filharmonia?
Odczytaj, co znaczą, możesz zapisać je w zeszycie do muzyki.
Orkiestra – duży zespół instrumentalny, liczący zazwyczaj od kilkunastu do
kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów. W celu synchronizacji gry
kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów. W celu synchronizacji gry
Dyrygent – osoba kierująca zespołami muzycznymi, takimi jak orkiestry
symfoniczne, orkiestry smyczkowe, orkiestry dęte, zespoły kameralne, chóry,
zespoły wokalne, zespoły wokalno-instrumentalne, a także kierująca wykonaniami
symfoniczne, orkiestry smyczkowe, orkiestry dęte, zespoły kameralne, chóry,
zespoły wokalne, zespoły wokalno-instrumentalne, a także kierująca wykonaniami
oper i spektakli muzycznych.
muzyki poważnej, jak i muzyki rozrywkowej, głównie tych największych, a więc o
charakterze pełnoorkiestrowym, najczęściej równocześnie przygotowująca takie utwory do wykonania poznanie trzech rodzajów orkiestr; słuchanie gry na dzwonkach melodii.
Przeczytaj tekst piosenki, następnie kliknij w link i postaraj się ją zaśpiewać
Tekst piosenki
Ciepły szalik śpi już w szafie,słońce zerka w okna.
Obudziły się krokusy,
bo wróciła wiosna.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.
Wiosna w dresie kolorowym
z żabką gra w zielone.
Dziś kupiła sobie duże
lody waniliowe.
Ref.
Daj rękę, Wiosenko i chodź razem z nami.
Motylek cytrynek będzie nas prowadził.
Zaspany tatarak przegląda się w wodzie
i kwiaty się stroją na grządkach w ogrodzie.
Link do piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=gmhR8EJ3tDM
Wykonaj ilustrację do piosenki. Prześlesz ją w środę lub czwartek,
w zależności od nr w dzienniku
(w środy dzieci z nr 1-7, a w czwartki 8-14).
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Teraz zajmiemy się edukacją matematyczną.
Na dzisiejsze zajęcia przygotuj: zeszyt, podręcznik, ćwiczenia z matematyki
i przybory do pisania. W zeszycie napisz :
Lekcja 31.03.2020 r.i przybory do pisania. W zeszycie napisz :
TEMAT: Działania w zakresie 1000. Wprowadzenie pojęcia kilometr.
Odpowiedz na poniższe pytania, odpowiedzi zapisz w zeszycie.
- Wymień wszystkie setki poniżej 500.
- Jakie są sąsiadki liczby 300?
- Wymień setki, sąsiadki liczby 700. Jaka jest różnica tych liczb?
Wysłuchaj informacji o jednostkach długości:
Przepisz do zeszytu:
Otwórz podręcznik na s.28
Przepisz do zeszytu i postaraj się zapamiętać.
1000 metrów to kilometr
1000 m = 1 km
Rozwiąż zad. 2 i 3 s.28 podr. Zapisz je w zeszycie.
Odłóż zeszyt i podręcznik.
Wstań i pobaw się pięknie paluszkami; bawimy, bawimy się pięknie paluszkami,
jak 100 nie może to jej 200 pomoże ...
(od 100 do 1000).
jak 100 nie może to jej 200 pomoże ...
(od 100 do 1000).
Otwórz ćwiczenia do matematyki i rozwiąż zadania ze s. 36 - 37
Jutro będziemy kontynuowali zadania z liczbami trzycyfrowymi.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Temat: Skoki do przodu, w prawo i w lewo
Ruch jest nam bardzo potrzebny, pamiętajmy o tym, aby się ruszać
Dziś wykonany skoki i podskoki .
Poniżej zamieszczam link do ćwiczeń:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Pamiętamy o pracach do wysłania:
- ilustracja do piosenki ,,Daj rękę Wiosenko"
- Plakat z informacjami o Janie Brzechwie - autorze wiersza ,,SUM" na 8.04
Na dzisiaj to już wszystko:)
Do jutra!
Pani Beata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz