środa, 20 maja 2020

Spotkanie z twórczością Jana Brzechwy

DZIEŃ DOBRY KOCHANI!

Materiały - Zespół Szkolny w Cegłowie
Pixabay.com

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od działań umożliwiających

 nam realizację projektu 

,,Czytam z klasą - Polskie lekturki spod chmurki"

 

EDUKACJA SPOŁECZNA 

Zapisz do zeszytu z ed.polonistycznej:

  Lekcja              21.05

Temat : Spotkanie z twórczością Jana Brzechwy

( zapisz informacje o J. Brzechwie do zeszytu)


JAN BRZECHWA -   naprawdę nazywał się Jan Wiktor Lesman.

 Był polskim poetą i autorem wielu bajek i wierszy dla dzieci.

 Jego wiersze to świat licznych przygód,  których bohaterami

 są rośliny i  zwierzęta.

 

Posłuchaj innej wersji wiersza

,,Żuraw i czapla" 

 


Klasa III b pod tematem rysuje scenkę z wiersza pt. ,,Żuraw i czapla"

Klasa III a wypełnia karty do III modułu 
projektu ,,Czytam z klasą".
W tytule wpisujemy wiersz ,,Żuraw i czapla"
(jeśli nie możesz wydrukować kart ,
to wykonaj zadanie na zwykłej kartce lub w zeszycie)


W drugiej karcie napisz głównych bohaterów
(żuraw i czapla)
w ramce narysuj ich portrety

 

W dolnych rubrykach:

1) Co robili główni bohaterowie

2) ich cechy

 (pomogą Ci określenia z zad. 2 s. 42 w ćw.)


Proszę zrobić zdjęcie podczas pracy z kartami

i przesłać je  do końca przyszłego tygodnia.


Poniżej zamieszczam link i filmiki

dla tych, którzy jeszcze nie wybrali

wiersza do recytacji J. Brzechwy (może Cię zainspirują)


 link do wiersza ,,Entliczek - pętliczek" 

 

  ,,Żaba"
 

 

,,Kłamczucha"


 

,,LEŃ"

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Lekcja       21.05

Temat: Pisownia ,,nie" z przymiotnikami

i czasownikami.


1. Pisownia ,,nie" z przymiotnikami


Obejrzyj film



Przeczytaj zdania z zad. 1

Zapisz regułę ze s.49 podr.


https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/98337893_1658302987685968_1663307887323119616_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=8LDNiqd44Q8AX9PM5oV&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=455fc5530cc14cc0ac033d2d9d117da7&oe=5EEB52B7&dl=1
Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.4, s.49

 

Wykonaj zad. 2 i 3 s. 49 podr. 

zapisz je w zeszycie

 

Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.4, s.49


2. Pisownia ,,nie" z czasownikami


Obejrzyj film


Wykonaj zad.3 s.45 ćw.

 

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/100063013_250844689562741_7340222821101993984_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=iDGK7uaEROAAX-eoZfM&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=aea906b1051b9d24ea524492b78dd2e9&oe=5EE91D41&dl=1
Elementarz , ćwiczenia, kl.3, cz.4, s.45, zad. 3

Przepisz zasadę ortograficzną z zad.3.1

  (Nie z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie)

 

Postaraj się zapamiętać, jak piszemy nie z przymiotnikiem 

i czasownikiem. 

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Zapisz w zeszycie

Lekcja       21.05

Temat: Wprowadzenie pojęcia milion

(zapisz w zeszycie)

Tysiąc tysięcy to milion,

to zapis miliona  1000 000


Przeczytaj zad. 1 (podr. s.56)

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/99116499_1155509661469986_2877809765436620800_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=S8ODhwsUhjEAX9LfbC-&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&oh=02624b1a2a19f20b2d19eeb8fd67a672&oe=5EEC2E99&dl=1

Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.2, s.56

Przeczytaj zad.2

Zad. 2.1  zapisz do zeszytu


https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/100086096_572409890049280_2972850721612890112_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=qy8xs3gsFjoAX9nwneO&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=f72381d97d60efd69f5d0b158ea5aa53&oe=5EEBC25E&dl=1
Elementarz odkrywców, podręcznik, kl.3, cz.2, s.56

Podpowiedź do zad.2.1

pięćset tysięcy 500 000

sześćset tysięcy 600 000

siedemset tysięcy 700 000

osiemset tysięcy 800 000

dziewięćset tysięcy 900 000

milion  1000 000

 

Wykonaj zad. 2, 3 i 4 w ćwiczeniu

 

Elementarz,, ćwiczenia kl.3, cz.2, s.70

Pozostałe zadania wykonamy jutro.

EDUKACJA PLASTYCZNA

Zadanie kreatywne

  Wykonanie postaci z wybranego

 utworu Jana Brzechwy


Chciałabym, abyście  wykonali wybraną postać 

z  utworu Jana Brzechwy.  Do wykonania użyjcie

 różnorodnych materiałów: nakrętek, rolek

 po papierze toaletowym, wstążeczek, 

szmatek, pojemników i innych surowców.

Macie czas do końca przyszłego tygodnia.

Czekam na Wasze zdjęcia.


Poniżej umieszczam kilka pomysłów

na kreatywne wykonanie pracy, ale liczę

na Waszą pomysłowość i inwencję twórczą. 

POWODZENIA!







Jak zrobić żabę z rolki? - YouTube

Była sobie żabka mała... | Kreatywnie w domu


Na tym dzisiaj kończymy.

Pozdrawiam !

Do jutra!

Pani Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz