Witam Was w środę !
pixabay.com |
Dzisiaj rozpoczniemy od edukacji matematycznej
(zapisz w zeszycie)
Lekcja 20.05
Temat: Porównywanie liczb,
pisanie ich słowami i cyframi .
Z dwóch liczb większa jest ta liczba,
która w zapisie ma więcej cyfr.
(np. 30 000 to mniej niż 300 000)
Taki zapis ( z odstępem przed 3 ostatnimi cyframi)
ułatwia odczytywanie liczb wielocyfrowych
10 000, 25 000, 40 000, 100 000.
Podr. s. 54, zad. 3
(uważnie przeczytaj)
Elementarz, podręcznik, s. 54, zad.3 |
Jak zapisujemy liczby?
Obejrzyj film
Teraz popracujemy z ćwiczeniu
zad.1, s.68
odczytaj liczby i zapisz je
słowami lub cyframi
Elementarz, ćwiczenia, s.68 zad. 1,2 |
w zad. 2 możesz skorzystać
z podpowiedzi poniżej:
siedem tysięcy 7 000
siedemdziesiąt tysięcy 70 000
dziewięć tysięcy dziewięćdziesiąt 9 090
pięćdziesiąt osiem tysięcy 58 000
dziewięćdziesiąt trzy tysiące 93 000
sto tysięcy 100 000
Zrób zdjęcie zad.1 i 2 i prześlij
do końca tygodnia .
Wykonaj jeszcze zad. 4 w ćw.
( pozostałe zadania są dla chętnych)
Elementarz, ćwiczenia, s.68 zad.3 i 4 |
Z matematyki to tyle.
Edukacja polonistyczna
zapisz w zeszycie
Lekcja 20.05
Temat: Poznajemy bohaterów wiersza
J. Brzechwy ,,Żuraw i czapla"
Posłuchaj wiersza J. Brzechwy
,,Żuraw i czapla"
Opowiedz na pytania:
- Dlaczego żuraw i czapla nie mogą się pobrać?
- Co im poradzisz?
Odpowiedzi zapisz w zeszycie
Otwórz ćwiczenie na s. 42
wykonaj zadanie 2 i 3 s.42
oraz 6 s.43
(pozostałe zadania dla chętnych )
Elementarz odkrywców, ćwiczenie , klasa 3, cz.4, s. 42, 43 |
Dla ciekawych
informacje na temat żurawi:
Zadanie kreatywne (dla klasy III a)
Chciałabym, abyście (w ramach projektu ,,Czytam z klasą")
wybrali 1 dowolny wiersz J. Brzechwy i nauczyli się go recytować.
Proszę o wysłanie filmików (od poniedziałku, 25 V nie wcześniej).
Jutro wypełnimy karty pracy do III modułu projektowego.
Poniżej umieszczam nagrania kilku wierszy:
(możesz wysłuchać recytacji wybranego
wiersza J. Brzechwy)
Teraz edukacja przyrodnicza
Przeczytaj informacje w podręczniku
s. 42-43
Elementarz, podręcznik, s.42-43 |
Uzupełnij s. 44 w ćw.
Elementarz, ćw., s.44 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz